Gå til innhold
Arkivverket

[#44499] Carl anton Hansen gift i Filmore i Minnesota 3. sept.1871, født hvor?


Gjest Hans Petter Engh
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Petter Engh

Carl Anton Hansen(Hanson) eller charles som han også ble kaldt i USA ble gift med min ane Grethe Larsen, født 23.10.1846 i Berg i Østfold. Grethe utvandret den 15. mai 1871 via Kristiania og var da bosatt i Fredrikstad. Jeg har notert at Carl(Charles) også utvandret via Kristiania i mai 1870 24 år gammel.Det var USA besøk i Oslo på 1970 tallet og det ble foralt at de var på beøk i Strømstad og møtte slektninger som tilhørte Carls slekt der. Jeg har søkt etter Carl Anton Hansen, som er oppgitt å være født den 30. august i 1847 I USA var han smed(black smith). De bodde også i Housten herred i Minnesota. De fikk barna Antoinette Odea, født 25.5.1872 i Fillmore, Lewis H. i 1875, Geo C. i 1878 og Sophia H. i 1879.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Hei og takk for svar. Jeg har tro på at det er rett person du har funnet i Fredrikshald. Grete som ble hans hustru bodde også i Fredrikshald i 1865 som tjenestepike så det kan tenkes at de fikk øye på hverandre der. Ved emigreringen i 1870 var bostedet til Carl Anton oppgitt til Strømstad, men at han var norsk. Amerikanerne skrev at de traff hans slektninger i Strømstad i 1877?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.