Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Hans Petter Engh

[#44499] Carl anton Hansen gift i Filmore i Minnesota 3. sept.1871, født hvor?

Recommended Posts

Gjest Hans Petter Engh

Carl Anton Hansen(Hanson) eller charles som han også ble kaldt i USA ble gift med min ane Grethe Larsen, født 23.10.1846 i Berg i Østfold. Grethe utvandret den 15. mai 1871 via Kristiania og var da bosatt i Fredrikstad. Jeg har notert at Carl(Charles) også utvandret via Kristiania i mai 1870 24 år gammel.Det var USA besøk i Oslo på 1970 tallet og det ble foralt at de var på beøk i Strømstad og møtte slektninger som tilhørte Carls slekt der. Jeg har søkt etter Carl Anton Hansen, som er oppgitt å være født den 30. august i 1847 I USA var han smed(black smith). De bodde også i Housten herred i Minnesota. De fikk barna Antoinette Odea, født 25.5.1872 i Fillmore, Lewis H. i 1875, Geo C. i 1878 og Sophia H. i 1879.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Petter Engh

Hei og takk for svar. Jeg har tro på at det er rett person du har funnet i Fredrikshald. Grete som ble hans hustru bodde også i Fredrikshald i 1865 som tjenestepike så det kan tenkes at de fikk øye på hverandre der. Ved emigreringen i 1870 var bostedet til Carl Anton oppgitt til Strømstad, men at han var norsk. Amerikanerne skrev at de traff hans slektninger i Strømstad i 1877?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Petter Engh

Korrigering. Året var 1977.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive