Gå til innhold
Arkivverket

[#44501] Dødsfall i Østfold?


Gjest Kristin S. Aasen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin S. Aasen

Hei!Det gjelder kona til min tippoldefar. For å gå i hans fotspor, så søkte jeg på døde i Østfold på IGI Familysearch. Da kommer det opp bilde som sier at hun ble gift med C.A. Magnussen i 1853. Står ikke noe om dødsdato og heller ikke dødssted. Lenke For sikkerhets skyld: Søkte/Valgte slik: Anne Helgesen Death Norway Ostfold (nr. 8.)Klarer ikke å fryse bilde. Hun døde ihvertfall før 1879 da han ble gift på nytt igjen (i Slagen, Sem, Vestfold).Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut av det med dødsdato/år og dødssted? Finner ikke henne som død i kirkeboka for Halden i perioden 1853-1865.Ville bli takknemlig for hjelp.mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Hei KristinVielsen til Carl August Magnussen og ANne Marie Helgesen i Halden 18/9-1853 nr 37 Lenke Denne har du kanskje allerede.Fikk de barn? Ser her at hun var 12 år eldre enn ham. Kan jo hende de flyttet fra Halden og at det er derfor du ikke finner henne død i noen kirkebok der. Har du funnet dem i folketellingen 1865? Hvod bodde de da?Mvh Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei!Marit N., takk for ditt innlegg! Det stemmer at jeg hadde vielsen fra før. Jeg har også gjettet på at de har flyttet fra Halden. Så jeg har sett i folketelling 1865 andre steder. Dessverre har jeg ikke klart å finne dem i folketelling 1865. Har funnet en kandidat Carl/Karl Magnussen fra Sverige i Fet i Akershus (1865 ft.). Men Anne Marie må være død et sted i Østfold, siden hun dukker opp blant de døde i Østfold hos FS-IGI. Kan noen hjelpe meg med å finne ut av det? Og kanskje legge/fryse bildet fra FS her? El. forklare meg hvordan man gjør det, slik at jeg kan legge det her. Har sett på utflyttede fra Halden. Ingen resultat foreløpig. Vet ikke om de fikk barn. Tvilsomt pga. kilder jeg har fra Vestfold.mvh. Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

HeiJeg kan ikke finne Anne Marie død i Østfold på FS. Ved søk på henne og Carl August får jeg opp vielsen i 1853. Står også på det ene oppslaget at hun har vært gift før 'previously marriaged'.Ved Anne Marie og Carls vielse står navnet på hennes far Anders Pedersen. Så antagelig har hun tatt Helgesennavnet etter sin forrige ektemann. Har lett i 1865 men ikke funnet dem. Kan de ha flyttet til Sverige en stund? Carl var jo svensk. Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei!Marit N., takk igjen for innlegg!Jeg har vært på de baner om at de kan ha flyttet til Sverige for en stund. Så jeg har stilt det spm. i annet tema opprettet av meg (41198). Men så du at jeg nevnte det med mulig kandidat i Fet? (i dette temaet)Det gjøres oppmerksom på at siden mitt spm. i dette temaet 'Dødsfall i Østfold' dreide seg om dødsfall og FS, så valgte jeg å opprette nytt tema istedetfor å lage nytt spm. i tema 41198. Selv om de to temaene henger litt sammen.Håper noen kan forklare meg hvordan jeg fryser fast bilde i FS, f.eks. dåp el. dødsfall (når jeg lager lenke til debatt)!.mvh. Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.