Gå til innhold
Arkivverket

[#44516] ANNE OLINE OLSEN HANSEN, Sokndal, Rogaland - hennes aner


Gjest Torgeir Kvalvaag
 Del

Recommended Posts

Gjest Torgeir Kvalvaag

ANNE OLINE OLSEN HANSEN ble 22.9.1857 gift med Fredrik Edvard Korsvig fra Kristiansand/Lillesand:[url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=500223224372&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeOgså innen familien het det seg at hun var fra Sokndal.Men ikke er jeg i stand til å finne henne, ihvertfall ikke med 100 pst. sikkerhet. Jeg sitter igjen med én mulighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen
Gjest Jan H. Trelsgård

Tollak Hansson Eyde på Sogndalstrand i Sokndal sogn, 33 år i 1831, var fra Fjellberg prestegjeld, sønn av Hans Tollakson Eyde, Fjellberg. Gift 1. gang 5/12 1820 med Berthe Marie Johannesdatter Mål, døpt 12/9 1793, d. 4/12 1830. Datter av Kristine Marie Olsdatter Skjernesund, Mandal og Johannes Kiddelson Målsand under Mål i Åna-Sira, Sokndal sogn. Gift 2.gang 27/7 1831 med Gunhild Theodora Dahl Christensdatter Olsen, født 13/9 1803, datter av Berthe Guria Tollaksdatter Knubedal og Christen Olsson Sogndalstrand fra Skrettingland i Varhaug.Barn 1.ekteskap: 1. Anne Margrethe, født 21/2 1821 på Målsanden. 2. Hans, født 23/8 1823Barn i 2.ekteskap: 3. Christence Birgitte, født 18/8 1832 4. Christen Olsen, født 8/9 1834 5. Thorn Gustav Theodor, født 26/11 1837 6. Ane Oline Olsen, født 2/11 1839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

I bygdebok for Kvinnherad V side 114, nr. 5, står det at Tollak f.1798, jekteskipper og kjøpmann i Sokndal. Foreldrene er Hans Sørensson Sætre på Fjelberg f.1748 d.1826 g.m Margrete Larsdtr. Langeland på Stord f.1760 d.1813 De hadde 18 barn. Hadde disse i mitt slektstre, så jeg kan sende deg opplysninger om du skulle trenge det. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Wow. Dette at Anne Oline var koblet til Hansen sendte meg ut på avveier. Takk for hjelp til å komme på rett spor.John Arthur, tar svært gjerne imot flere opplysninger. torgeirpunktumkvalvaagættbroadparkpunktumnoSkjønner?Denne Korsvigfamilien har forbindelse til andre temaer jeg har hatt inne, bl.a. #42289.Tenk at det løsnet, endelig.Hilsen Torgeir (som jobber non-profit på en særdeles ideell basis, dvs. i retning av en julepresang til intetanende venn.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Igjen takk til Johan Arthur - beklager trykkfeilen i (6) - for ekspeditt forsendelse. Nå har jeg lesestoff, så snart barnebarna er i seng ;-DHilsen Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.