Gå til innhold
Arkivverket

[#44517] Karl Olaves Edvardsen Berg, ca 1885, Hønefoss eller Norderhov


Gjest Kåre Petter Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kåre Petter Hansen

Hei, jeg vet det er mange som vet mye om Ringerike her. Jeg leter etter en Karl Olaves Edvardsen Berg,ca 1885,han skal ha vært fra Hønefoss(kanskje Norderhov) og inngikk ekteskap med Anna Emilie Antonsen(Tangen)i fra Sørum, f, 14/02/85. De ble neppe gift i Sørum kirke. Paret flyttet senere til Drammen. Noen av etterslekten heter Ellingsen. Jeg finner Ingen Karl Olaves som passer i FT 1900. Er det noen som har noe forslag ? En bror av Anna, Hans Marius, f. 14/11/1877, giftet seg i Norderhov kirke, 2/12/1906, med Karen Mathea Pettersen, trolig indentisk med den som ble født 5/9/1878 i Norderhov. Dette paret vet jeg bodde på HønefossPå forhånd takk for hjelp.K.P. Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Den eneste Anna Emilie Anthonsen jeg finner i 1900 er dessverre født ca 1895 , altså 10 år for ung? LenkeFinner ingen i Sørum med dette navnet i passe alder.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Petter Hansen

Takk for hjelpen, Gunn Jeg tror ikke det er rette person. Han heter bare Olaus når han blir døpt, 30.11.1884 i Norderhov kirke, født 20/09/1884. Vi må lete videre. Mvh.K.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Tja, det var litt av en nøtt. Fint at du fant foreldre på Tangen Sørum. Var faktisk innom den familien også.Så var det den mystiske Carl ( Karl) Olaves da, fant bare en med det navn på Fam.s: LenkeHar prøvd folketellingen 1900 med alle mulige navnvarianter både for og etternavn. Carl, Karl, Olav Olaus, Edwards. Edv. Berg osv. Her må jeg melde pass, dessverre.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Thore Skinstad

Hei.Dette kan være en mulig kandidat selv om han er født i 1890: Karl Olaus Sex: M Event(s): Birth: 08 Mar 1890 Place: Christening: 09 Mar 1890 Place: Norderhov, Buskerud, NorwayParents: Father: Edvard ANTONSEN Mother: Juliane EVENSDRSource Information: Batch Number: C424082 Source Dates: 1876 - 1899 Film or Fiche Number: 278207 Collection Details: Haug; Den Norske KirkeAlf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det så ganske logisk ut med Karl Olaus her: LenkeSamme foreldrepar får barna Andreas Edvardsendøpt 4 nov 1883, Norderhov Ingvald Edvardsen dpt 7 okt 1885 Norderhov Emil Julius EDvardsen dpt 27 jul 1887 i NorderhovPluss mulig noen yngre barn døpt i Sandvolden i følge Fam. s.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Petter Hansen

Takk for hjelpen til Gunn, Alf Thore, og Odd Kjetil, Det må være riktige, Karl Olaves Edvardsen Berg, dere har funnet ? Jeg leter videre for å finne ekteskapsdatoen. MVH K.P. Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.