Gå til innhold
Arkivverket

[#44525] Hassa Horn, byråsjef og ordfører


Gjest knut fasting
 Del

Recommended Posts

Gjest Grethe Flood

For ordens skyld: Hassa i 1865 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=35&filnamn=f60301&gardpostnr=678&personpostnr=19240&merk=19240#ovre>Lenke, i 1875 Lenke og i 1900 Lenke. I den siste tellingen er han borgermester. Kona Alette kom fra Trondheim.Her er han nevnt i forbindelse med Universitetsgata 20 i Oslo LenkeSjekket først 1865-tellingen, hvor jeg så en del personer som het Horn til etternavn og som var født i Fredriksvern (Stavern). Aldersmessig kunne disse være eventuelle søsken av HassaHenrik Horn, overrettssakfører, bosatt i Risør Lenke, søstrene Karen og Louise Horn, også bosatt i Risør Lenke med foreldrene Hans J. Horn, f. 1791 i Tønsberg og Anna Horn, f. Aas, f. 1802 i Bodø.Ved foreldresøk Hans Horn og Anna, fant jeg så i VRI med foreldre Hans Jochum Horn og Anna Grønbech Aas: Karen Johanne Kirstine, f. 16.8.1824, Stavern Jensine Sophie, f. 16.12.1825, Stavern Sara Henriche, f. 3.2.1827, Stavern Hans Iver, f. 17.9.1829, Stavern Johannes Hendrik Aas, f. 21.5.1831, Stavern Louise Frederikke Sophie, f. 19.10.1833, Stavern Hanna Jochumine, f. 24.6.1835, Stavern Hassa, f. 16.3.1837, StavernI VRI dukket også det opp en Wolffgang, født 28.2.1845, døpt i Garnisonsmenigheten, Kristiania, sønn av Hans Jochum Horn og Anna Horn Aas og en liten datter, f. og død 16.7.1841, også i Garnisonsmenigheten. Det kan dermed se ut som familien flyttet fra Stavern til hovedstaden og var kommet til Risør i 1865.Her har vi Hans Jochum Horn i f.t. 1801 for Tønsberg. Han var sønn av Hans Iver Horn og Johanne Friborg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

tusen takk Grethe, hva du kan !du skriver:Ved foreldresøk Hans Horn og Anna, fant jeg så i VRI med foreldre Hans Jochum Horn og Anna Grønbech Aas.Hvordan gjør du dette, får du frem en liste over etterkommerne, eller hva ?; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette hoved søkebildet kjenner du sikkert Lenke. Father: Hans Horn, Mother: Anne. Da kommer antallet treff opp i til høyre i neste skjermbilde. Klikk på IGI og/eller VRI for Norway og så få du opp navn på eventuelle barn. Men obs, obs! Du bør sjekke treffene i Family Search mot kirkebøkene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Takk for den, Grete.Jeg har bare brukt den for å finne foreldre, jeg ante ikke at du kan finne etterkommerne slik !Kjempenyttig !; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I Family Search har jeg søkt på Hassa Horn og spouse: Alette, og da får jeg treff på giftermål i Kristiania i 1875. Det står at Alette heter Gran. I folketellingene står det at Alette er født 1844 i Trondheim. I f.t. 1865 finner jeg en Alette Gram født 1844 i Trondheim. Vil vel tro at dette er samme damen, og at Gram er riktig etternavn [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=1601&kenr=1109&bnr=1108&lnr=000>Lenke. Alettes foreldre heter Einar Gram og Dorothea Jeanette Gram, f. Knudzon, og vi i f.t. 1875 for Kristiania ser jeg at to av barna til Hassa Horn og Alette heter Dorothea Jeanette og Einar Lenke.Alette ble født i Trondheim 29.10.1844, døpt 16.5.1845 – iflg. VRI, i Domkirken. Lenke. Paret skal ha blitt viet i Domkirken i 1843 - her lenke med brudgommens far: Lenke og med brudens far:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.