Gå til innhold
Arkivverket

[#44553] Bolsøy, Møre og Romsdal. Foreldrene til Edvard Istad?


Gjest Bjørg Hetland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Hetland

Edvard Istad var født 1. april 1875 i Bolsøy, Møre og Romsdal. Hvem var foreldrene? Jeg står dessverre fast. Mvh. Bjørg Hetland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Iren Neergård

Er du helt sikker på fødselsår og dato for Edvard? Har du noen flere opplysninger ? Farsnavn? Jeg finner en Erik Istad f 1875 i 1900 tellinga Lenke og han bor sammen med foreldre og søsken. Han er riktignok ikke f. i 1875 iflg kirkeboka, men i 1876.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Her er familien i 1865 på garden Istad. Se LenkeLenken jeg la inn i (2)er blitt endret. Det har skjedd noen ganger tidligere. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John H. Aarønes

6. febr. 1876 vart det døypt ein Edvard f. 21. november 1875.Foreldre gardbr. Erik Haldorsen Istad f. 1834 og hustru Margrete Maria Olsdatter f. 1840.Om dette er familien du søker veit eg ikkje, men du finn meir i Ministerialbok for Kleive 1869 - 1886 på nettet (Skanna kirkebøker)Her er denne familien i 1865 LenkeOm dette er riktig familie har eg truleg meir stoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Tore Leivdal

Om Emik Haldorson Istad si slekt og etterslekt,sjå boka: Oversyn over slekta Nestande frå Lesja 2000 av Per S.Nestande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hetland

Tusen takk for hjelpen alle sammen. Jeg har fått opplyst at Edvard Istad skal være født 01.04.1875. Han ble gift i 1896 med Josefine Gurine, født 07.01.1875, Kristiansund N ?. I 1900 bor disse to i Haugesund, men flyttet senere til Harstad hvor de døde. Edvard døde 28.12.1930 og Josefine Gurine døde 26.10.1957.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.