Gå til innhold
Arkivverket

[#44577] Jeg søker opplysninger om gården Noreng? i Målselv. Moen i Målselv, Keianes


Gjest Trine Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Trine Kristiansen

De opplysninger jeg har er at min oldefar het Johan Kiil, han var gift med Nanna ( Tøllefsen ?). En av barna deres er min farmor, født 03.10.1911.Hennes pikenavn var Astrid Olava Kiil. Jeg håper noen kan hjelpe meg med opplysninger ang. gården,driften og familimedlemmer. Hilsen Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Her er en del Kiil i 1900-tellingen for Målselv, gården Øverlid er nevnt - [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=hentglobal®ister=gard&pgj=562&teljing=ft1900&filnamn=f01924.wc2&amt=19&funnenr=214>LenkeEn Nanna Iversen i Målselv i 1900, 25 år - LenkeVet du når Astrids foreldre ble gift? Eller når de fikk det første barnet?Gård med navn Nordeng finnes i Salangen og der bor en Tøllef -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

kirkebøker fra Målselv,Bardu osv.Ligger her under dataveljerbasen.Forsida.Johan Andreas Kiil Johansen f.1880.Bosted Sørelvmo og Nanna Tølløfsdatter f.1884. En datter Lilly Kristiane f.22/5 dpt.11/9 1904 .Nanna f.13/4 1884.Foreldre:Tølløf Nilsen. Guldhav og Anna Kjerstina Pedersdtr.Jeg finner ikke Johan Andreas født i Målselv. Og de gifta seg kansje senere enn 1902.Dit databasen går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Døpt Malangen.Johan Andreas Khil f.19/4 dpt. 11/7 1880. Foreldre:Grd.br.Johan Meyer Johansen 36 år.og hustru Hanna Olsdtr.29 år.Ursfjordbotn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Telling 1900 Troms. Bosted Aursfjordbotten.Her finner du Johan Andreas med foreldre og masse søsken.Telling 1900 Troms.Bosted Sørelvmo.Her finner du Nanna med Foreldre og søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Vielse Målselv 3/3 1874.Ungkr.Tølløf Nilsen Maalselv Gulhav 32 år og Anne Kristine Petersdtr.Malangens Anneks. 25 år.Deres fedre:Nils Andreas Nilsen og Peter Kristiansen.Jeg fant ikke Johan Meyer og Hanna viet under Malangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Gården Nordeng i Målselv hadde i 1972 postadresse 9322 Karlstad i Målselv (men lå på dette tidspunkt under telegrafen i Moen i Målselv) - kilde: 'Norsk stedsfortegnelse' 1972.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Vielse Målselv 27/12 1903.Johan Andreas Kihl Johans.grdm.sønn f.1880.Bor Aursfjordbotten. Konfirm.1894 Malangen, Og Nanna Tøllefsdtr.f. 1884 Guldhavn. Konf.1899 Målselv.Fedre:Grdm.Johan Meyer Johansen Ursfhorden og Grdm.Tølløf Nilsen Sørelvmo.Viet Målselv 3/11 1872.ungk. fisker Johan Meyer Johansen f.1844,Malangen i Balsfjord.Bosted Ursfjorden.Og Hanna Cesilie Hansdtr. pige f.1851 Malangen.Fedre:Johan Christophersen og Hans Peter Kristiansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.