Gå til innhold
Arkivverket

[#44580] HJELP vedr. skipslister!


Gjest Rolf Theodorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Theodorsen

Ønsker hjelp til å finne en person se tema 40844. Vedk. har kanskje reist med S/S Toronto, Dominion Line 1890-08-29. Microfilm Reel Number C-4537. fra Liverpool til Quebec Canada. Noen som har kunnskap om å låne/lese slike filmer? Mvh Rolf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Lenke ligger disse skipslistene i avfotografert utgave, bl.a. for Toronto som ankom Quebec 9. september 1890. Bildene er litt små, og mangler forstørrelsesmulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Tusen takk for oppl. Arne! Jeg er ikke vel bevandret i dette, kommer til siden og søker og får fram skipet, men noen liste finner jeg ikke! Kan du hjelpe meg vidre? Rolf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Hei. Etter å ha søkt fram skipet får du opp 'Passenger Lists, 1865-1922, Detailed Description', hvor ankomstdato m.m. står. Mellom 'Detailed Description' og skipets navn står det 'view image'. Ved å trykke der, får du opp den første av skipslistas fire sider.Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Hei tilbake! Jeg fant, jeg fant, fars tante kom til Canada, og nå er det vel bare å lete videre etter henne!, men jeg klarte ikke å lese hvor hun hadde tenkt seg hen, hun hadde en søster i Muskegon, Michigan, kanskje dit? Tusen takk for hjelpen, 'Hva har en venner til ?' Hilsen Rolf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Dersom det stod hvor hun skulle, men så utydelig at du ikke klarte å lese det, foreslår jeg at du legger ut lenke til manifestet, så er det sikkert noen haukøyne her på forumet som makter å tyde det for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Hei gode hjelpere! Oline Marie Olausen f.12.1.1862 i Rådalen i Tune, Østfold.Foreldre: Olaves Nilsen og Andrea Torine Emilie Tønnesdr. Ellers kan opplyses: Hennes søster Oline Kathrine har jeg fått hjelp til å finne i census US 1900;Oline Johnson, Muskegon Ward 7, Muskegon, Michigan. come on! Rolf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Å lage lenke er ikkje verre enn å kopiere og lime. Programmet til Oldervoll gjer automatisk lenketeksten om til lenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Legge ut lenke: Når du er på siden du vil lenke til, kopierer du hele teksten i adressefeltet (øverst på skjermen, rett under ikonene til nettleseren din) ved å trykke ctrl-tasten og holde den nede mens du trykker 'c'. Så går du til innlegget ditt her på forumet, og setter cursoren der du vil plassere lenka. Så trykker du ctrl-tasten igjen, og holder den nede mens du trykker 'v'. Og vips! lenka er på plass. Du kan også bare skrive av adressen i adressefeltet, og skrive den inn i innlegget ditt. Det blir lenke, det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.