Gå til innhold
Arkivverket

[#44603] Ingeborg Hansen f.ca. 1808 i Brevik


Gjest Odd Brede
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Brede

I folketellingen for Bamble 1865 finner vi i Langesund Ingeborg Hansdatter 58 år født i Brevik og mannen Johannes Christensen 66 år født i Stathelle LenkeParet giftet seg i Brevik 3.1.1833. Ifølge FS skulle Ingeborg Hansdatter være døpt 1.1.1808 i Brevik som datter av Hans Nilsen og Marte Marie Hansdatter. Jeg finner ingen Ingeborg døpt dette året i avskrifter over døpte i Brevik. Imidlertid døper paret Hans Nilsen og Marte Marie Hansdatter en datter Anne 1.1.1808 i Brevik.Er det noen som kjenner til denne Ingeborg Hansdatter født i Brevik ca 1808?Kan denne Ingebor Hansdatter være den Ingeborg Mari blir døpt3.6.1810 i Brevik - foreldre Hans Jensen og Pernille Christensdatter?Johannes Christensens alder i folketellingen 1865 synes å være feil - han skal være født 1805 - døpt 12.9.1805 i Brevik?Har forsøkt etterlysning på Grenlandsslekt uten resultat.Takknemlig for all hjelp.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Trolig må noe være galt her - jeg har også funnet denne dåpen på FS, men etter denne avskriften over døpte i Brevik er navnet Anna på det barnet dette paret døper 1.1.1808 LenkeOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved foreldresøk ser det ut til at Ingeborg og Johannes får mange barn døpt i Langesund og Brevik mellom 1833 og 1850.Fant ingen Anne på den opplistingen av barn? Kirkbokoppslag må nok til her.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg lister opp de barna jeg fant av Ingeborg Hansdatter og Johannes Christensen: de første tre født i Brevik:Henriteete sophie f. 30 okt 1833Carl Martin f. 24 apr 1836Christen Severin f. 25 jan 1837Resten ser ut til å være født i Langesund:John Ingebarth f. 15 jul 1840 Hanne Mathilde f. 8. nov 1841En ny Hanne mathilde f. 1842Olette f. 23 apr 1844Theodor Constansius f. 18 okt 1857Elevina Laurine 17 nov 1850Med forbehold om rett avskrift.Mulig faddere vil kunne hjelpe deg om du får noen til å slå opp disse dåpene i Brevik og Langesund?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg lurer på om Anne og Ingeborg Hansdøtre kan være tvillinger med foreldre Hans Nilsen og Marte Marie Hansdatter. Fant nemlig på samme kilde to døtre døpt på samme tid.Her er Anne: LenkeIngeborg har jeg lenke til i nr. 2Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk til Gunn - kanskje kan de være tvillinger. På spørsmål i grenlandslekt har jeg fått som svar at presten kan ha skrevet Anna i stedet for Ingeborg. Sikker blr en vel først ved å få sjekket kirkeboka.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.