Gå til innhold
Arkivverket

[#44604] Hadde Johan Einarsen på Gjelstein ein son som heitte Jens fødd ca. 1680 ?


Gjest Anne Huse
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Huse

Eg har i ein del samanhengar sett denne sonen nemnd, men det ser ikkje ut til at nokon veit kvar det vart av han. Er det nokon som sit med opplysningar om denne Jens ? Takknemleg for svarAnne Huse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest John H. Aarønes

I folketelling 1701 GillestenLensmand Johan Einersen 50 år og sonen Jens Johansen 19 årMen eg veit ikkje kvar han vart av - diverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

'Jens, fødd i Blø 5.9.1681 og gift 29.12.1709 for så å kome heilt bort for oss, med kone og ev. barn. Men Jens lever ved skiftet etter faren i 1720', skriver Olav Rekdal s 352 i gards- og slektshistorie for Fiksdal sogn. Opplysningene har han fra en regnskapsbok fra 1664 som faren Johan Einersen hadde ført. Jens er også nevnt i skiftet etter faren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Regnskapsboka fra 1664 er etter Jens Nilsen Gjelsten, morfar til Jens Johansen Gjelsten. I Brovollboka s 241 står det: ' - en i Pergament inbunden Regnskabsbog efter ham ( Jens Dahl som blev lensmand i Sunds Otting) fra 1664. Hans Haadnskrift var tydelig og god'. I boken har trolig Einar Johansen bror til Jens ført inn navnene på sine søsken og seg selv, en på hver side. De to sønnene og de 3 eldste døtrene til Johan og Anne har notert fødselsdato, giftedato og hjemmegave bl.a. 18 Rdl i bryllupspenger til Jens, men ikke hvem de er gift med. Så er et blad revet ut, og her har nok de to yngste dørenes datoer stått.Etter hva jeg forstår eksisterer boken fremdeles, men jeg vet ikke hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John H. Aarønes

Ja, eg ser at dette høver godt med det Julnes skriv i Midsund gard og slekt s. 303.Ser det er ein Jens Johansen på Hegdal (bd. I s. 259)gift med Anne Torsteinsdatter som vart enke i 1708.Men om det er same karen kan eg ikkje seie noko om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anne Huse

Takk for alle svar. Eg hadde nesten gitt opp håpet om å få reaksjon på spørsmålet. Gleda var difor stor då eg no kom heim frå ferie og fann desse svara.Eg har nemleg ein mistanke om at det er denne Jens Johansen som vi finn att på Sandøya i Sandøy kommune.Jens Johansen på Heggdal er nemnd som lagrettemann i 1713.Jens Johansen sin bøkselseddel på Sandøya er datert 30. sept. 1717 Han er gift med Margrete Jensdt., enke etter Tore Sveinsson. Ho hadde truleg vore gift med Rasmus Rasmussen på Myklebust, soneson til Store-Rasmus. Bror-sonen til denne Rasmus, Rasmus Gundersen, vart gift med Johanne Johansdt., dotter til Johan på Gjelsten, og broren Ole Gundersen med søstra Anne.Så vidt eg forstår var Jens eldste son til Johan på Gjelsten. Kvifor overtok han då ikkje etter faren. Kan han ha hatt dårleg helse og slik gifta bort til desse enkene ? Dette er sjølvsagt berre spekulasjonar.Har nokon motførestellingar på dette ?Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bjerkevoll

Har selv stusset litt på dette. I alle fall så var dette interessant. I det skriv som Osvald nevner så står det at Jens var fødd 5.9.1681 og gift. 29.12.1709. Og det passer jo med at han kunne ekta Anne som ble enke på Heggdal i 1708.Vi ser også at bruket på Heggdal har fått ny brukar i 1720 så da må vel den Jens som satt der være kommet et annet sted. Og Jens Gjelsten lever jo ved skiftet etter faren i 1720. Interessant er også forbindelsene mellom Gjelsten og Store-Rasmus slekta.Hvorfor han ikke ble bruker på Gjelsten etter faren, kan vi vel bare spekulære i. Broren Einar som også ble lensmann i Sund kunne jo ha klart seg med den del av Blø som tilhørte Gjelsten og var lensmannsgard.(Midsund II s 303). Ellers så lever jo faren helt til 1720 da Jens er snart 40 år, og kanskje ble det litt lenge å vente på at han fikk overta etter en kanskje dominerende far.vh Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Veldig spennende teori Anne. Som Helge har jeg også stusset på hvorfor ikke Jens overtok Gjelsten, men som Helge er inne på, trolig har det blitt så lenge å vente for Jens at den 20 år yngre broren Einar overtok gård og lensmannsverv etter faren i 1720. Men litt merkelig er det jo at Jens tydeligvis har skiftet beite på tiden Jens kommer til Sandøya. Ole Rasmussen, en sønn av tidligere eier av Nord-Heggdal og sønn av enken Jens giftet seg med, er nok blitt gammel nok til å overta 'I Pilå' om trent samtidig.Anna Julnes skriver i 'Slekter fra Romsdalskysten' at Rasmus Rasmusen Myklebust døde i 1694, bare 38 år gammel (s 205). Jeg vet ikke hvordan det passer inn i kronologien.Siden skifter i en eller annen sammenheng har dukket opp med tilknytning til alle søskenene til Jens, finnes det noe skifte etter Jens Johansen på Sandøya? Har du funnet etterkommere fra noen av ekteskapene hans? I 'Midsund I' nevnes ingen i forbindelse med ekteskapet med enken Anne Torsteinsdatter i Pilå Nord-Heggdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Huse

Opplysningane eg sit med er følgjande:1694 Rasmus Rasmussen Myklebust døde. Han skal ha 2 døtre: Mari og Anne (f. 1693)1696 Margrete Jensdt. Myklebust(enke) gift med Tore Sveinson Sandøy(f. Huse)1742 Skifte etter Margrete Jensdt. Sandøy: enkemann Jens Johansen avdødes barn: Rasmus Toresen (myndig) - Anne Rasmusdt. - Mari Rasmusdt. - Anne Toresdt. - Tore Toresens barn Brite Toresdt.Jens Johansen har altså ikkje barn med Margrete. Eg har ikkje funne Jens nemnd i Sandøy seinare.Etterkomaren på garden, Rasmus Larsen, sin bøkselseddel er datert 24. januar i 1736.Vh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John H. Aarønes

Sandøy er eit interessant område på den tida (og sikkert no også - med badeland snart ferdig?) :-)Så eg venter i spenning på bygdeboka for kommunen. Eg sit med ei mengd spørsmål om folk som levde på desse øyane.Den Tore Sveinson går eg ut frå er same som er omtalt under Sandøy i 1701 som Tore Svendsen 60 år, ned sonen Rasmus Toresen 5 år og drengen Peder Hansen 9 år. Etter det du skriv er han fødd på Huse. På Huusze i 1661 var ein av brukarane Suend - kan dette ha vore far til Tore Sveinson?På eit ting 1701 11/1 for Vaagø Otting stevner Aage Nielsen i Drønnesund Daniel Joenson i Bjørnsund ang. ein obl. 32 rd. 8 sk. - dat. Bjørnsund 25/2 1699 + rente Vidare stevnet Hans Nielson Husøen den same Daniel Joens. i Bjørnsund til å innfri hans utgjevne obligasjon til hans 'sal. Broder Jens Nielsen af Capital 40 Rdlr.' + rente, dat. Bjørnsund 24/1 1694.Denne Hans Nielsen synes etter folketeljinga også å vere 60 år. På Huusze i 1681 var det ein brukar som heitte Niels.Kan det vere noko slektsband mellom Tore Sveinson, Svend Huusze og Hans Nielson Husøen?Eg undrar meg også svært over eigartilhøva på Sandøya denne tida. Etter matrikkelen J. Friis sette opp i 1745 ser det for meg ut som om det berre er 1 sjølveigar der ute, nemleg Steener Knudsen Sandøen 1 w - 1 p. 12 mrk. Dette er vel berre 1/10 part av skylda i 1647. For ikkje å snakke om kaksane som budde der 1520.Dette er vel eit sidespor i høve til utgangspørsmålet, men dette har eg fundert på så lenge at eg ikkje greidde å halde meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John H. Aarønes

Såvidt eg kan sjå kjem både Gjelsten og Blø frå Maren Jensdatter. Maren og Johan vart etter Rekdal gift 1680, Jens ikkje lenge etter. Kan det tenkjast at giftarmålet var noko seinare og at Maren ikkje var mor hans Jens?Jens hadde jo søstera Johanne Johansd. som vart gift til Myklebust på Harøy (med ein son av Gunder Rasmussen?). Så det kunne jo vere ein årsak til å fare til Sandøy?Men dette er jo berre spekulasjonar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John H. Aarønes

Og så ser eg at Jens ifølge Olaf Rekdal er felles barn av Johan og Maren. Så der rauk den 'gissinga'. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Huse

Den Suend som er nemnd på Huse i 1661 er far til Tore som kom til Sandøya.Noko slektskap med Hans Nilsen på Husøya har eg ikkje funne.I ein del gamle kilder er Huse skrive som Husøy og motsett.Mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingmar Seth

Innlegg 10, eg og venter spent på denne bygdeboka, er det nokon som veit når vi kan forvente å sjå denne til salgs ?Mvh Ingmar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.