Gå til innhold
Arkivverket

[#44608] Hjelp til å finne Peder Pedersen Storvik i Vesterålen(Frøskeland)i Nordland


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Hei Jeg trenger hjelp til å finne Peder Pedersen Storvik. Har ikke data på når han er født og gift det jeg vet er at han var gift med Olina Andersdatter f 15.12.1863 Bratsberg i Sør Trøndelag sannsynligvis i Strinda (Lade kirke) Olina var vel bosatt på Mogjerdet som var husmannsplass under gården Moen på Bratsberg/Jonsvatnet i Sør Trødelag Mora hennes Marit Jonsdatter er gravlagt på Frøskeland? i 1928.Hun var døpt og født på Støren i 1833 Finnes det etterkommere etter dette paret som bor i området? Opplysningene har jeg fra Bratsberg bygdebok.Og fra Kirkebok for Støren (klok)1816-1837 årstall 1833. Rolf Magne Kirkbakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Paret finner du viet i Eidsfjord kirke, Nordland, 4/8 1888. Vielse nr.4/1888. Eldste datters dåp: Samme kirke, Kv.kjønn nr.9/1887 og neste barn: Mannkj. nr.12/1889. Regner med du finner mer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Peder Nikolai Pettersen (1848-1928) var sønn til Peter Nikolai Strøm og Pernille Andrine Rasmusdtr fra Hokland i Hadsel. Han gifta seg 04.08.1888 med Oline, som døde 05.04.1907. Det stemmer at mora til Oline kom til Storvika, der døde hun 08.10.1913.Peder og Oline fikk ti barn. Tre av dem blei gift, dessuten hadde to ugifte sønner noen barn utafor ekteskap. Det finnes nålevende barne- og oldebarn til Peder og Oline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Det er bra at det er noen som retter opp det som jeg har fått uriktige opplysninger om når Marit Jonsdatter døde.Skulle gjerne vist hva kirkegården heter om mulig. Da får jeg rette opp den feilen ang dødsdato på henne.Pga personvern så kan en ikke oppgi noe navn på dette forum så må en vel stoppe der.Jeg vil tro at de lever i området i Vesterålen. Jeg har jo fått svar på det jeg lurte på Foreløpig.Mulig jeg spør om det er mulig å gå lengre bakover. RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.