Gå til innhold
Arkivverket

[#44617] Nystugu i Vågå - Langøygarden i Lom


Gjest Atle Brandsar
 Del

Recommended Posts

Gjest Atle Brandsar

Hans Syversson, f. kring 1793, kom til Langøygarden i Lom då han gifta seg med Rønnaug Imbertsdotter Langøygard.Om han er det oppgjeve at han kom frå Nystugu under Storrvik i Vågå. Her er han kanskje ved folketeljinga i 1801: Lenke - på garden Synstlien i Vågå.Mor hans, Ellen Hansdotter, er enkje og aleine med tre søner. Mannen hennar, Syver, har nok vorte borte før folketeljinga. Ole er eldst, så det er nærliggjande å tru at faren til Hans heitte Syver Olsson - om ein går ut frå gamle namneseder.Nokon som veit meir om denne huslyden?-----------------------------------------------Er han forøvrig skyld desse?1. Jon Hansson Nystugu, f. kring 1733 i Vågå, d. 1819. Gift 1781 med Ingeborg Knutsdotter, f. kring 1759 i Vågå, d. 1827.2. Ola Johannesson Nystugu, f. kring 1771 i Vågå, d. 1857. Gift 1800 med Guri Pedersdotter Nyrnes, f. 1768, d. 1850.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Stallvik

Syver Olson blir gravlagt i februar 1799, 34 år frå Synstlien. Eli giftar seg opp att 30.12.1803 med Hans Kristenson. Eli dør 10.01.1818 i Synstlien. I skiftet etter henne, 10.03.1819, arvar to søner frå andre ekteskap: Kristen, f. 20.05.1804, og Hans, f. oml. 1809 (ikkje funnen døpt i Vågå). Eldste sonen i første ektekapet, Ola 11 år i 1801, er heller ikkje å finne i dåpsregisteret. Hans er døpt 26.01.1794 og Syver døpt 08.09.1799. Eg finn ikkje fleire opplysningar om Ola. Syver blir gift i 1820 med Mari Larsdotter frå plass under Øy. Dei er husmannsfolk på Øyen i 1865. Eg kan ikkje finne nokon nær skyldskap med Jon Hansson eller Ola Jehansson. Helsing Tor S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

Mange takk, Tor - og takk for sist!Finn du noko om foreldra til Syver og Ellen?Elles har eg fleire par frå Vågå:1. Rønnaug Amundsdotter, f. kring 1759 i Vågå - kven er foreldra hennar? Ho gifta seg med Imbert Jonsson frå Uppigard Garmo - desse kom til Langøygarden (var vel innom som husmenn i Sandbakken fyrst).2. Jon Hansson Nystugu, f. kring 1733 i Vågå, d. 1819. Gift 1781 med Ingeborg Knutsdotter, f. kring 1759 i Vågå, d. 1827. Har du foreldra til desse?3. På Storrvikseie er min tipptippoldefar fødd: Hans Jonsson, f. 1837. Foreldra hans heitte Jon Olsson og Ingrid Hansdotter. Eg har ikkje funne meir om dei enn at dei fekk ei dotter til, Marit Jonsdotter, f. 28.9.1827. Veit du kvar desse kjem i frå, kva tid dei gifta seg - og kanskje kven foreldra deira var?4. Iver Hansson, f. 1769, d. 1850. Gift med Embjørg Andersdotter, f. 1785, d. 1840. Har du kvar desse er frå, og kanskje noko om foreldra deira?Til slutt:5. Ola Johannesson Nystugu, f. kring 1771, d. 1857. Gift 1800 med Guri Pedersdotter Nyrnes, f. 1768, d. 1850. Desse kom til Søre Vetlsæter i Lia, Lom. Har du foreldra på Ola?Eg bed om mykje her no, så svar berre på det du finn tid og hug til! Mvh, Atle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Stallvik

1. Rønnog Amundsdotter. Truleg er ho fødd 23.12.1761. Foreldra var soldat Amund Olson og jente Ingri Kristensdotter. Dette er begge sitt første barn. Fadderane var frå Sandbu, Teigen og Jelet. 3. Jon Olson Skultbakken vart gift med Ingri Hansdotter frå Stokkstadneset 08.11.1825. I skiftet etter Jon Olson Storviksøygarden, 17.03.1841, arvar 4 barn: Rannei, 22 år, Marit, 14 år (f. 28.09.1827) - g.m. Ola Erikson på nordre Vetlseter i Lom; Ola 17 år og Hans 4 år - (f. 13.04.1837) g.m. Ymbjør Ivaradotter Byre(berget). Jon døde 21.07.1838, 40 år, og Ingri 08.12.1877, 81 år. Jon var døpt 22.01.1797, foreldra var Ola Person og Marit Jonsdotter, gift 23.05.1788. Dei fekk tre barn: Per, fødd 01.03,1789, Kari, døpt 24.11.1793, d. 1797, og Jon. Ingri var døpt 05.11.1797. Foreldra var Hans Olson og Torø Imbertsdotter, gift 20.10.1796. I skiftet etter Hans, 11.02.1858, arvar 4 barn og barna etter ein død son. Hans døde 06.10.1842, 82 år, og Torø 31.10.1861, 87 år. Ved giftarmålet i 1796 er Hans nemnd enkemann. Det kan vere han som er gift første gong 05.07.1790 med Synne Bersveinsdotter. 3. Ivar Hansson og Ymbjør Andersdotter vart gift jan/feb. 1801, kausjonistar var Anders Knutson og Nils Klokkargarden. Dei er truleg foreldre til Ragnild, f. 09.01.1801, mogleg er det ho som blir gravlagd i mai 1802, 1 år og 20 veker. Fadderane var Ola, Knut, Mari og Rønnog Nyrnes og Ragnild Garmo. Etter som dei er inderstar i Garmo i 1801, må vel ein av dei ha tilknyting dit. Eg finn ingen Ivar fødd i Vågå rundt 1773 som kan vere 'vår'. Det er ei Ymbjør Andersdotter fødd i 1775, dotter av Anders Pålson Stokstad. Det ligg ikkje føre noko skifte tter Anders, så vi kan ikkje slå fast om det er nokon samanheng her. 5. Einaste Jon Jehansson i 'rett' alder er fødd på Lårgard på Sel. Helsing Tor S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

Takk for svar!1. Fyldig informasjon, takk for det!2. Ingen Jon Hansson og Ingeborg Knutsdotter? Desse kom til Sandviken i Lom.3. Særs fyldig utgreiing - TUSEN TAKK for det!4. Desse kom til Lom, og var ei tid i Einarsvollstugu, med denne ongeflokken:1. Ragnhild, f. 1801, d. 1802. 2. Hans, f. 1803, d. 1859. Gift 1828 med Marit Nilsdotter, f. 1801 i Byrkveen, d. 1858. Budde i Einarsvollstugu til kring 1850, då flytte dei til Bakke – der Hans og Marit døydde. 3. Ragnhild, f. 1805 – sjå Byrberget. 4. Ola, f. 1810. Gift 1841 med Ingrid Hansdotter, f. kring 1798 på Stokstadeie i Vågå. Ola var tenestkar på Storrvik då dei gifta seg. I 1865 var dei husmannsfolk på Øygarden under Storrvik. 5. Marit, f. 1818, d. 1896 i Kvålsstugu. Tenestjente på Uppigard Garmo ved ft. 1865. Fekk med ein Jens Syverson, sonen; Ivar, f. 1852. ______. (Alt dette står i Bygdabok for Lom, b. 1)5. Forstår eg rett når eg les at Ola Johannesson (Jehansson) vart fødd kring 1771 på Laurgard/Lårgard i Sel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Tor Stallvik

Til pkt. 2: Det er nok ei omstokking av namna: Ymbjør Knutsdotter vart gift 19.09.1781 med Hans Jonson. Ola Storvik og Jehans Viste var kausjonistar. Hans var fødd før kyrkjeboka startar, og eg finn i farten ingen skifte som set oss på sporet etter foreldra. Ein Jon Iverson i Megarden Storvik døper ei dotter Anne i 1740, men det ligg ikkje føre noko skifte etter han. Ymbjør må vere dotter av Knut Grev, og fødd 07.09.1760. Knut Syverson Grev d.de i mars 1780, 71 år. Han var gift 30.10.1754 med Rønnog Jakupsdotter, som døde i juli 1789, 61 år. Til punkt 5. Nei, eg set ikkje likheitsteikn mellom Ola fødd på Lårgard på Sel og 'din' Ola, berre seier at han er einaste Ola døpt i Vågå i aktuelt tidsrom. Helsing Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Piro

Ser at her nevnes en Knut Syversen Grev (1709+1780). Er han mon tro far til Eli Knutdatter Grev , f. Vågå 1763, død Vågå 1847? Gift 1792 med Johannes Jonsen Turtum i Lom (1760+1840). I tilfelle ja, er jeg interessert i om noen har opplysninger om foreldre/besteforeldre til denne Knut Syversen Grev og kona hans: Rønnaug Jakupsdatter (1727+1789).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Piro

Ser at her nevnes en Knut Syversen Grev (1709+1780). Er han mon tro far til Eli Knutdatter Grev , f. Vågå 1763, død Vågå 1847? Gift 1792 med Johannes Jonsen Turtum i Lom (1760+1840). I tilfelle ja, er jeg interessert i om noen har opplysninger om foreldre/besteforeldre til denne Knut Syversen Grev og kona hans: Rønnaug Jakupsdatter (1727+1789).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

Tusen takk Tor, for god informasjon - no er nesten alle punkt 'fyllte'!Då er det att berre denne 'Ola'n' da, som ser ut til å vere vanskeleg å finne noko om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Kåre Tollefsen

Hei Lurte på om du Atle hadde noe mer om etterslekt av Hans Syversen,da jeg selv stammer fra ham via min tippoldefar Hans Anderson f.1862,Lom.Hans foreldre var en Anders Hansen som jeg ikke vet noe om,og Rønnaug Syversdatter f.1842,Langøygarden.Far:Syver Hansen og Embjørg Hansdotter. Tar i mot det du skulle ha av opplysning da dette er et ukjent kapittel i min familie.mvh Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

Hei!Eg har ikkje så mykje meir informasjon enn det som ligg ute her på denne greina, og det som står i bygdaboka for Lom, fyrste bandet. Men det skal kanskje skrivast eit hefte til eit slektsstemne for etterkomarane av Hans Syversson Langøygard og Ragnhild Hansdotter (f. Byrberget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Atle Brandsar

Hei!Tor (6): Er du sikker på at Jon og Hans er ombytte? Kan det då ikkje vere at det er ombytt av kyrkjebokskrivaren i Vågå? For fyrste sonen heitte Hans, og han skulle då retteleg heite Jon, om det du skriv stemmer.Ola Syversson Nystugu, f. kring 1790: kva er lagnaden til denne? Finst det elles informasjon om kvar foreldra hans var fødde? (Syver Olsson og Eli Hansdotter) Kva tid var Eli fødd? Kven er Hans Kristensson, som Eli giftar seg med etter Syver var avliden? Vart Eli og Hans buande i Nystugu etter at dei gifta seg i 1803?Sonen til Syver og Eli; Syver Syversson, kva tid døydde han, og kva tid vart kona, Marit Larsdotter fødd, og kva tid døydde ho?Ingrid Hansdotter, som vart fødd kring 1797 på Stokstadneset - vart ho gift andre gongen 1841 med Ola Iversson, f. 1810 i Einarsvollstugu - Ola var tenestkar på Storrvik då dei gifta seg, i 1865 er dei husmannsfolk på Storrviksøygarden. Er dette den same Ingrid Hansdotter som den som var gift med Jon Olsson Skultbakken (dpt. 22.1.1797, d. 21.7.1838 på Storrviksøygarden)?Veit ein ingenting om dei to fyrste borna til Jon og Ingrid Storrviksøygarden? Rannei (f.kr. 1819) og Ola (f.kr. 1824). Dottera Marit kom, som du skriv - til Nørdre Vetlsæter, og Hans til Byrberget.Så har vi Ola Pedersson og Marit Jonsdotter Skultbakken. Kvar kom dei frå, og kva tid døydde dei? Veit ein også noko om lagnaden til eldste sonen, Peder? Vart han gardbrukar på Skultbakken - Peder-namnet på Skultbakken er kanskje det same som far til Hamsun?Hans Olsson og Torø Imbertsdotter Stokstadneset: kvar er dei frå? Finst det informasjon om fyrste kona til Hans; Synne Bersveinsdotter? Har ein då også informasjon om dei fem borna til Hans og Torø? (vi veit no om Ingrid, da, i det minste) Kanskje Hans og Synne også hadde born? (då hadde vel dei vore nemnde i skiftet etter Hans)Då må ein vel setje ein stoppar for spørsmåla - for no. Det vart særs mykje og...God natt, og god påske!mvh, Atle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Atle Brandsar

Om Ola Johannesson Nystugu:I fylgje vigselsføringa til sonen Knut og Ragnhild (Kviten) i 1840 - [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9250&idx_id=9250&uid=ny&idx_side=-171>Lenke - på nestsiste vigselen står det 'Ole Nyestuen paa Sel'. Då vil det vel seie at Ola som kom til Vetlsæter er den same som eine tvillingen her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Atle; eg har sett mykje på denne Ola Johannesen Nystugu, og dess meir eg får veta om han, dess meir overtydd vert eg om at han må vera son til Johannes Tostensen Laurgård og kona Ragnhild Eriksdtr. Lie frå Dovre.Ola hadde ein bror, Pål, som busette seg i Nystugu under Laurgård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

Hei Aud! Så han var fødd på Laurgard, og ikkje i Nystugu? D.v.s. at han fløtte med bror sin til Nystugu før han (antageleg med mellomlandingar) kom til Vetlsæter i Lom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Ja, det held eg for svært sannsynleg.Det var mykje rot med Johannes Tostensen og eigartilhøva på Lårgard frå midten av 1700-talet og framover. Da Hans Gulbrandsen Snerle selde gardparten sin i Lårgard til Anders Olsen Brekken, går det fram at 'Nyestuen' som Johannes Tostensen skulle ha så lenge han levde, var unnateke gardsalget.Nystugu skulle deretter gå attende til Lårgard dersom ingen av borna til Johannes vart forlikte med eigaren om årleg avgift.Men som sagt vart det sonen Pål Johannesen som tok over Nystugu. Det var mange syskjen i denne generasjonen, og dei som ikkje hadde funne seg anna husvære og utkome, fekk sikkert ei seng hjå den av dei andre som hadde plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

...så då budde Johannes på Laurgard iallfall medan Ola og Pål var små, og tok att Nystugu og fløtte dit - og Pål tok over dette - og Ola budde der til han reiste nordover i bygdene? (Ja, eg må ha det inn med te-skjei)Veit du noko meir om desse?: 'Jon Hansson Nystugu, f. 12.11.1752 i Vågå (uekte son til Anne Syversdotter og Hans Jonsson (Nystugu?) fadrar; Farns Anderssen, Siver Siverssen, Rønnoug Engelbretsd:, Kari Nyrnæsodden, Anne Siversd:), d. 12.4.1819. Gift 19.9.1781 i Vågå – namnet til Jon er då ombytt til «Hans Joens.».'Eller desse?: Imbert Jonsson Uppigard Garmo, f. 19.12.1756, d. 9.2.1829 som legdlem på Langøygarden. Gift 4.3.1787 i Vågå. Rønnaug Amundsdotter ____________ , f. 23.12.1761, d. 14.6.1840 på Langøygard, av nervefeber. (Foreldre: soldat Amund Olsson og jente Ingrid Kristensdotter, med fadrar frå Sandbu, Teigen og Jelet i Vågå) - eg er mest interessert i _kvar_ denne Rønnaug'a og foreldra hennar var i frå...Dette er og ein huslyd eg ikkje greier heilt...: Syver Olsson Synstlien, f. «Dom. 4 Trin.» 23.6.1765, gravlagd februar 1799. «Trol. og Copul.» den 28.10.1790. Eli Hansdotter Nystugu, f. 23.9.1768, d. 10.1.1819, då nemnd «Eli Hansdr- Sønstlien – 51 Aar». Eli giftar seg oppatt 30.12.1803 med Korporal Hans Kristenson _______ f. __.__.1772 (kausjonistar var Tore Kristenson og Kristen Kjøpanger).Det er fødd ein Hans Kristenson, tvilling med Østen, i 1771, sist på året – kan dette vere rette Hans'en? Far hans heitte Kristen Arnesson. Faren til Syver heitte Ola Syverson. Far til Eli er Hans Jonsson, fadrar frå Storrvik, Huse og Mo. __Born:__ 1.Ola, f. kring 1790 (finst ikkje i dåpsregisteret i Vågå - fødd i Sel/Lom?). 2.Hans, døypt 26.1.1794. Sjå ___. 3.Syver, døypt 8.9.1799. Gift 9.11.1820 (då er Syver nemnd «Søndstelien», og Hans Synstlien er kausjonist) med Mari Larsdotter __Øyeie__(rett namn?) f. kring __.__.1799, frå ein plass under Øy i Vågå. Husmannsfolk på Øyen i 1865.(eg driv i innkøyringsfasa av ættesoga mi, skjøner du...om du har noko som helst av informasjon om desse, så ver så snill å meld frå!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai M Kveum

Ref.: Bygdabok for Dovre 1, s.300. 16/2-7(1718-1754) Ragnhild 1.8.1733 g 1749 m Johannes Tostinson frå Nørdre Hjelle. Til Forr, så til Grytting på Fron.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.