Gå til innhold
Arkivverket

[#44626] Bakgrunnsfargene på oppslagstavla


Gjest Else B. Rustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Else B. Rustad

Et lite juleønske for neste jul: Er det mulig å få bakgrunnen på oppslagstavla i andre farger? Den som er nå (rødrosa ruter på grå bunn) er ikke behagelig å se på, fordi fargene flimrer. Med håpefull hilsen Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Eg er heilt enig med deg, men der er truleg mange som ikkje ser det same som vi - dette har med forhold i auget å gjere, har eg blitt fortalt. Men uansett, årets julekalender er ei fantastisk skattkiste så langt, takk til rette vedkomande!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Strømme

Som det blir sagt, så har vi alle ulike forutsetninger for å oppfatte farge.Men problemet er ikke større enn at vi kan prøve å justere det litt. Jeg vil mene at den er litt mindre skarp nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Så sant, Åse! - men det er jo trasig å måtte vente til alle 24 kortene var på plass, før en våget seg inn på tavla :-)). Jeg er enig i at det kan være individuelle oppfatninger av farger, men dette er ikke den eneste årsaken til at noen farger virker 'mot' hverandre istedenfor 'med'. Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det kommer vel an på den enkelte computer, hos meg er det en vakker gammelrosa farge og en fin grönnfarge. Ingen problemr med skimring i det hele tatt. Kan det ha noe med fargeoppsettet deres (Aase og Else) å gjöre?Takk til Arkivet for nok en gang å glede oss med fine kort-:)Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Nei, det er ikkje oppsettet, det er heller noko med synet mitt å gjere. Eg har opplevd å måtte be folk ta duken av kaffibordet fordi dei raude stripene i duken sveva ca 20 cm over den blå botnfargen, slik såg det i alle fall ut for meg; ingen av dei andre rundt bordet såg det same.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Aase, har de ikkje ein optikar i Sandane som kan sjekka samsynet ditt og hornhinnene dine?Eg har eigne arbeids- og terminalbriller som eg brukar på PC og når eg held på med testing ol, mens dei vanlege brillene mine har 4 prismer i kvart glas. Dette for at eg meloom anna skal sjå underlaget der eg trør.Hadde eg nytta desse brillene til terminalarbeid hadde eg ikkje sett mykje, og så kjem nakke- og hovudvondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.