Gå til innhold
Arkivverket

[#44636] Finnes der noe skifte etter Iver Eriksen, Leikanger?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Finnes der noe skifte etter Iver Eriksen Leganger, f. 1629, død 3.4.1702 i Vik, Sogn og Fjordane og hans hustru Maria Berthelsdatter Mule?I tilfelle, kan jeg få vite hvem som er nevnt i skiftet/ne?Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Iver Eriksen Leganger var prest, og skiftet etter ham skulle administreres gjennom geistlig skifterett. Registeret over geistlige skifter i Bergen stift er her: LenkeMen eldste bevaret skifteprotokoll fra Sogn er fra 1767, og det er følgelig ikke vist til bevart skifte etter Iver Leganger, død 1702.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg takker hjertelig for svaret, Yngve Nedrebø.Da vet vil vel heller ikke om Iver Eriksen og Maria hadde noen etterkommere? Da hadde han muligens bare de 5 barna han hadde med Anna Pedersdatter Finde?Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk skal du ha for dette! Men hvor kan jeg lese mer om Maria Berthelsdatter Mule og Iver Eriksen?Med vennlig hilsenBirger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Det er jo flere aktuelle hefter, som du ser,her er litt jeg har sakset'Iver Eriksen Leganger (søn af Erik Iversen Nordal og Karen Nielsdatter Werner) f. 26 Feb 1629, g. (1) 1659,1 1 Maria Berthelsdatter Mule, f. ca. 1614,4 d. 16 Jun 1665,4 begr. 24 Jun 1665,4 g. (2) formentlig 1667,4 Anna Finde, f. 1645,4 (datter af Peter Jørgensen Finde og Barbara Henriksdatter Nitter) d. 1728.4 Iver døde 3 Apr 1702.1 2 Sognepræst til Vik i Sogn fra 1657; provst i Sogn fra1668. Magistergrad i 1684. Maria: Vistnok datter af borgmester i Oslo, senere lagmand på Oplandene Berthel Mule. Enke efter Knut Glad, Ivar Legangers forgænger. Mindst tre børn med Knut Glad, ingen med Iver Leganger.'og her http://www.nose.dk/Norge/glad.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.