Gå til innhold
Arkivverket

[#44640] Johan Andersen født 1860 (Mogjerdet,Stinda) flyttet til Stokksund


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Hei Retter opp feil spørsmål i mitt forrige tema Johan Andersen født på Lade 1860. Flyttet til Stokksund, ble gift og fikk 8 barn.død 1934 RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Det må være ham dette.For foreldrene stemmer jo.Hvorfor det står at han er født på lade 1860 vet jeg ikke.Jeg vet ikke hvor Hagdalen er. RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg går ut fra ut du her mener dåpen (5). Det står jo i kirkeboka at han ble født og døpt i Lade i Strinda i 1860. Foreldrene bodde vel da på en gård som het Hagdalen eller Hægdalen.Men om 1 av de 2 i 1900 er din Johan er ikke så enkelt å si uten kirkebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Jeg har tilfeldigvis Bjørnørfolket V (Sigurd Brattgjerd)fra biblioteket og finner både opplysninger om - og bilde (side 282) av Johan Edvard Andersen og kona Marie Oline Berge samt deres datter Jonna (nr 7 i søskenflokken på 8). Johan var Stokkøyas første poståpner. Ellers står det på side 283 om ham: 'Johan Edvard Andersen er født på Strinda i 1860. Faren er husmann Anders Andersen Berg fra Mogjerdet ved Jonsvatnet i Strinda. Johan var butikkbetjent og dreng hos P.M. Bratsberg i 20 år, og han kom til Kirkholmen da Bratsberg overtok.'mvh Aud Marion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.