Gå til innhold
Arkivverket

[#44643] Alfhild Johanne, nyfødt, morløs og uekte i Kristiania 1901. Hva skjedde videre?


Gjest Bjørg Lunde
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Lunde

Alfhild Johanne ble født på Rikshospitalet 1. februar 1901 som datter av Ug. sjømann Johan Nordstrand (hvis jeg leser riktig) og syerske Anna Mikkelsen. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1845&idx_id=1845&uid=ny&idx_side=-15>Lenke Foreldrene var ikke gift. 10 dager senere døde Anna av barselfeber og ble begravet fra Petrus den 21. februar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Strømman Røvik

Hei igjen! Kan imponere litt til med det samme =) Kikket litt etter under Enebakk, og fant lysningen. Der er det faktisk en del opplysninger under merknader.LenkeEva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Strømman Røvik

Etter hva jeg tyder det til ble Alfhild Johanne konfirmert i Enebakk 26/9-15. Y.E.=Ytre Enebakk. Det står at hun bodde på Braaten, og det var/er en plass i Rausjømarka i Ytre Enebakk. (Så for moro skyld på FT 1900 for Enebakk, Braaten. Der var det faktisk 4 oppfostringsbarn på den ene plassen i 1900. Kanskje jenta kom dit? Men dette siste er bare spekulasjoner fra min side altså).Jeg bodde tilfeldigvis i Ytre Enebakk en lang periode på åttitallet, derfor er jeg rimelig kjent der.Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

Tuuuusen takk! Nå ble jeg kjempeglad. Anna var søster av min oldefar, og ingen i familien har visst om henne eller Alfhild Johanne. Jeg får masse å se på i morgen - beklageligvis er det visst sengetid nå.Igjen takk skal dere ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.