Gå til innhold
Arkivverket

[#44644] Hjelp til å tyde teksten døpte 1866 i Rindal.


Gjest Sol Kerry Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sol Kerry Johannessen

Kan noen hjelpe å tyde alt som står om denne dåpen nr. 13 Mali født 18.01.1866, døpt 11.02.s.å. Ungk. Jon Olsen T.........,ellers bare gjetning. og pigen Martha Fredriksdtr. T........ samme ordet. Begges 1 leiermål. Så kommer fadrene: Fredrik Ø T...... Mikkel...... ??? Martha Sivertsdtr. Hartman?Resten klarer jeg ikke finne mening i, er ikke kjent med gårdsnavn der, så det blir ikke rett det jeg tror. Takknemlig for hjelp. Jeg fant dette da jeg var på jakt etter en annen kar.Takk fra Sol Kerry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg tror det står Trønningdal etter navnet til Jon Olsen, og det ser også ut som om en av fadderne kan hete Ole Olsen Trønningdal. Det kan vel da i tilfelle kanskje være faren til Jon. Sjekk FT 1865.Det er 2 Jon Olsen Trønningdal som får en datter døpt Mali i 1866. Se også Mali nr. 1 i 1866, men disse var gift. Det fantes også 2 Jon Olsen Trønningsdal i 1865.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Gårdsnavnet er Trønningsdal (Trønsdal). Mora Marit og hennes familie er omtalt på side 605 i bind III i Gards- og ættesoge for Rindal: Øvre Åøya. 'Marit, f. 1832. Med Jon Ols. Trønsdal hadde ho dottera Mali, f. 1866.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.