Gå til innhold
Arkivverket

[#44648] Marie Charlotte Nage f.30.03.1876 i Christiania. hvem var foreldrene?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Marie Charlotte var i følge opplysn. hentet fra Dis-Norges database over graver i norge, født 30.03.1876. Hun døde i Trondheim 18.02.1960.Omlag 1895 giftet hun seg med John Sopwith Christiansen, født 13.12.1861 i Trondheim og død samme sted 20.05.1958. Jeg vet ikke hvor de giftet seg. Opplysninger i forbindelse med barnedåper i Trondheim viser alle fødselsår 1876 og pikenavnet Nagel. Blandt fadderne finnes Fru Anne Nagel og Frøken Karen Nagel, trolig familie av Marie Charlotte. Men jeg trenger altså hjelp til å finne hennes fødsel og hem som var hennes foreldre.Her er en lenke til familien i 1900-tellingen for Strinden.[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=4&filnamn=f01660&gardpostnr=237&personpostnr=2147&merk=2147#ovre>LenkeHer er også en lenke til 1875-tellingen i Oslo hvor jeg finner en Anna gift med Nikolai Nagel. Kanskje dette er den samme Anne Nagel som var fadder i Trondheim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Som nevnt i første innlegg, er en Karen Nagel blandt fadderne. Hun er tolig identisk med den Karen Nagel som jeg finner i Trondheim i 1900 tellingen. Hun er født 1877 i Christiania.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=24&filnamn=f01601&gardpostnr=1757&personpostnr=8828&merk=8828#ovre>LenkeI 1898 er også en frøken Hedevig Nagel blandt fadderne.Hun er nok identisk med henne jeg finner på Tesli nedre i Strinden i 1900.Det er samme sted som Marie bor(se lenken i innlegg nr.1). Jeg tror at de er søsken. LenkeDa er Hedevig identisk med Hedevig Dorthe Nagel, født 07.08.1865 av foreldre Carl Johan Nagel og hustru Laura Augusta Petrine f. Olsen. Her er en lenke til familien i 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjelp til selvhjelp er ofte det beste middelet. Jeg fant nå Marie Charlotte konfirmert i Trefoldighetskirken 24.04.1892. Hun er datter av bokholder Carl Johan Nagel og hustru Laura Augusta Petrine. Familien bor i Hegdehaugsveien 2. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.