Gå til innhold
Arkivverket

[#44657] Hans Oluf Larsen, Lademoen


Gjest Einar Grøneng
 Del

Recommended Posts

Gjest Einar Grøneng

Kan noen hjelpe meg med å finne når Hans Oluf Larsen ble født og når han døde. I følge klokkerbok for Lademoen 1908-1916 fikk han en sønn som ble døpt den 25. okt. 1914.Sønnen ble født 12.sept.1914. Jeg finner Hans Larsen, fiskehandler iadressebok for Trondhjem 1916.Han bor da påVoldsminne, 'Sannen'. Jeg tror også at han fikke en datter 19.10.1909, døpt 19.10.1909, hun heter i tilfelle Agnes Pauline. MVH Einar Grøneng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Søbstad

Hei. Hva sto mere i klokkerboka? Navnet på sønnen. Navn på mor til barnet. Var Hans gift med mora? Har datter født i 1909 samme mor? Var datteren også døp i Lademoen kirke?mvh Reidun Søbstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar Grøneng

Sønnen heter Harald Johan. Hans mor heter Petra Johanne Olufsdatter Myrvang født i Ankenes, Nordland den 20 apr 1894. Hun var gift med barnefar (Hans). Datteren hadde en annen mor, jeg vet ikke hennes navn. Jeg vet ikke sikkert om datteren var døpt i Lademoen kirke,men hun døde der den 19.10.1998 og begrav den 27.10.1998 på Lademoen kiregård. Kan også opplyse at i bygdebok for Bardu står det at Hans Oluf Larsen var fra Inntian, Nord-Frøya, Sør-Trøndelag. Mvh Einar Grøneng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Søbstad

Kan dette være den Hans Oluf du leter etter? Nr. 68 på siden, født 16.10. 1885 og døpt 22.11. samme år. Far: husmand Albert Larsen f. 1854, mor: Lydia Margrethe Hansdtr. f. 1859. Bopæl Indtian (Frøya) Lenkemvh Reidun Søbstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.