Gå til innhold
Arkivverket

[#44667] Hjelp til tyding av kirkebok


Gjest Signe Marie Solheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Signe Marie Solheim

Dersom noen kan hjelpe meg å forstå denne kommentaren til konfirmanten helt rett, så klarer jeg kanskje de andre selv... Lenke Spørsmålet gjelder den nederste på denne siden - nr 28, Mikkel Rasmussen Hanevig. Hva står det under Kristendomskundskab og Flid m.m. ? (Jeg skjønner at det ikke er så bra :) Har han gått til undervisning i 2 år?) Mvh Signe Marie Solheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signe Marie Solheim

Den lenken virker visst ikke etter planen...Det gjelder Ministerialbok for Hamre i Hordaland 1846 - 1857: Konfirmerte i 1855, nr 28 Mikkel Rasmussen Hanevig.Dersom noen vil ta bryet med å slå opp selv. På forhånd takk! Signe Marie Solheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

HeiEtter hva jeg kan tyde så står det: 'Maadelig oplyst,har ringe Evner og har .... undervist i 2 Aar.' Det ene ordet der klarte jeg ikke å tyde. Jeg var borti noe av det samme i Finnmark sine kirkebøker for litt siden, der var det omtrent samme ordlyd, men de var blitt undervist i 3 år.Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.