Gå til innhold
Arkivverket

[#44678] Folketellingene; Carl Gustav Johnsen


Gjest Arne Limkjær
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Limkjær

Jeg undrer på hvorfor jeg ikke finner Carl Gustav Johnsen i Folketellingene hverken i 1865 eller 1900! Han giftet seg 22 år gammel 1. august 1880 i Larvik med Karoline Marie Stiansen. Heller ikke henne finner jeg i FT 1900, selvom begge levde til omlag 1930. De skal visstonk ha bodd i Oslo-området, og han var murermester av yrke. Jeg har prøvd med alle mulige og umulige varianter av skrivemåte. Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Skjelland

Her er lenke til lysningen i Larvik (nr. 1530): LenkeCarl Johans far het Andreas Johnsen. I FT 1865 ble kanskje sønnen registrert med etternavnet Andreassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Skjelland

Gikk visst litt fort her (innlegg 3), Carl Johan skal selvfølgelig være Carl Gustav.Hans kone, Karoline Marie Stiansen, har du ant. funnet i FT 1865: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Skjelland

Bare hyggelig å kunne hjelpe til -Her fant jeg Carl Gustav konfirmert i Gamle Aker 6. okt. 1872, nr. 26: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=595&idx_id=595&uid=ny&idx_side=-128>LenkeSom du ser bruker han da Johnsen som etternavn og fødselsdato er 16. april 1858, dåpsdato 18. juli 1858. Foreldrene er de samme, skomaker Andreas Johnsen og Agnethe Andersen.Begynte å lure på om Carl Gustav f. 1856 døde som liten, så jeg søkte etter en Carl Gustav født i Gamle Aker 1858 og her er han (nr. 248)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.