Gå til innhold
Arkivverket

[#44686] Hjelp til å tyde kirkebok i Aker


Gjest Marit Selland
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Selland

Er det noen som kan hjelpe meg med å tyde resten av denne teksten. På høyre side i boka, nesten nederst. Vielse mellom Lars Halvorsen og Marie Andersdatter:LenkeDette er hva jeg TROR jeg har greid å tyde:.......ægteskab mellem ungkarl Lars Halvorsen Leerdal og pige Marie Andersdatter. ib(?) Hjemmedøbt den 5. august 1798, .......Fader Halvor Jonsen. Hun er født i Enebakk i januar 1809, conf 19. september 1824. Ager indflyt den 27. Marts 1835. Undertegnet av Anders Larsen Holtet og Lars Olsen søndre Lindeberg. under navnene står noe jeg ikke kan tyde.Takknemlig om noen kan hjelpe. Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Den første delen er vel den vanlige ærklæringen av forloverne om at det ikke er noe lovstridig som kan hindre ekteskap mellom ungkarl Lars Halvorsen Leerdal og pike Marie Andersdt. ib.(samme sted). Han er døpt 5/4 1796 (det er klusset med det siste tallet, men for meg så ser det da ut som 6), så tror jeg/gjetter det står noe om at han har hatt nat. kopper, far Halvor Jonsen. Hun er født i januar 1809 i Enebak, konf. 19. s. etter Tref. 1834 (1824?), og er vacc.(vaksinert). Signert av Anders Larsen Holtet og Lars Olsen .. Lindeberg, under der står det: begge med iholden penn.Lysningen var 29/3 og 5 - 12/4. Vielsen var 30/4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.