Gå til innhold
Arkivverket

[#44703] Hvor ble det av søstrene Magrethe og Rakel Johnsdatter f. i Laksevåg/Bergen


Gjest Hans Martin Helland
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Martin Helland

Er der noen som vet hvor det ble av søstrene Magrethe Johnsdatter f.1851 og Rakel Johnsdatter f.1854. De ble født i Laksevåg/Bergen og faren het John Andreas Nilsen LenkeOg har noen kjennskap til om de ble gift og når de døde. Har de noen etterkommere. Jeg er takknemlig for alle tips.mvh Hans Martin Helland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Eg har sterk mistanke til at dette er mannen til Rakel som dør [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=158&filnamn=1301begr&gardpostnr=46126&merk=46126#ovre>LenkeSå finn me Rakel gift på nytt, kankje er dette broren til hennes første mann LenkeDa finner vi Rakel og hennes mann, samt barn i 1885. Det kan virke som dattera er fra første ekteskapet. Det kan også sjå ut som om faren og broren til mannen Ole også bur i samme hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Martin Helland

En stor takk til Elin og Oddvar for god hjelp. Jeg har nå funnet Margete og Iver i dødsfallsregister i Durban. Det kan se ut som om de reiste med Debora i 1879.Lurer på om også Rakel reiste til Sør Afrika da jeg ikke kan finne noen opplysninger om henne og familien i FT 1900. Er det noen som har noen opplysninger om hvor de ble av? mvh. Hans Martin Helland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.