Gå til innhold
Arkivverket

[#44704] Innsending / oppbevaring av privat gammelt kildemateriale


Gjest Leif Salicath
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Salicath

Jeg har arvet noen gamle familiekrøniker og slektstavler som ble laget på 1800-tallet. I materialet henvises også til andre slektsbøker som jeg kunne tenke meg å få tilgang til.Har Digitalarkivet noen samlende funksjon for slikt materiale og hvordan går en frem ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Du får sikkert kyndig veiledning/svar fra digitalarkivet. Men hvis det er trykte kilder det refereres til kunne du kanskje spørre på lokalt bibliotek. De skal vel også kunne fjernlåne til deg.Jeg har også fått litt slektspapirer. Det er hyggelig og praktisk å ha dem hjemme. Men jeg tror det er viktig å sørge så godt for dem at de blir tilgjengelig for senere generasjoner. Og da kan de kanskje være like greit å deponere på et passende arkiv? (Jeg har ikke gjort det, men grubler på det...) I mellomtiden har jeg skannet mye slik at det skal være mulig å dele i slekta når/om andre ønsker å se/bruke materialet.- Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.