Gå til innhold
Arkivverket

[#44708] To eller tre faddere?


Gjest Inger Eik
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Eik
LenkeHåper at jeg denne gangen klarte å få til en permanent lenke ;-)Det jeg lurer på, er om dåpsbarnet Einar (nr. 2 ovenfra) har to eller tre faddere. Fru Sofie Eik og frk Anna Holm er sikre nok, men hva med den neste nedover? Hvor hører hun hjemme?mvh Inger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Den var ikkje enkel, men eg trur der er fire. Så sant der er menn mellom fadderane, ser det ut som dei vert skrivne fyrst, og då er Maskinisten den fyrste på neste barn - vil eg tru. Ser heller ikkje vekk frå at fru Eik kan høyre til barnet ovanfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eik

Takk for svaret. Jeg er ganske sikker på at Fru Sofie Eik hører til dåpsbarnet Einar. Hun var hans tante, gift med farens bror.Einar var bror av min far, og alle søsknene hadde enten to eller tre faddere, og det var ikke alltid menn iblant dem.Vi finner vel ikke ut hvor mange faddere det var her, dersom ikke noen skulle kjenne det neste dåpsbarnet og vet hvilke av fadderne som tilhørte ham. ;-)mvh, Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.