Gå til innhold
Arkivverket

[#44709] Gunnar Adreas Bakken f.24/7 21.Sokna Ringerike,Søker Foreldere


Gjest Leif Engnæs
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Engnæs

HeiJeg leter etter foreldrene til Gunnar Andreas.Faren skal hete Anton Andreassen? Bakken, og moren het Amalie. De var gift i ca 12-13 år før de skilte seg. Amalie giftet seg på nytt med Sigurd Olsen. De skal ha bodd i Sokna.Gunnar Andreas Bakken bodde som voksen i Holmestrand.mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

HeisannDett kan være en kandidat til Anton i FT 1900 LenkeHvis du vet når og hvor Gunnar Andreas Bakken giftet seg, kan man kanskje finne en lysning hvor farens navn står?mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Marie Abelgård

Faren het i flg kirkebokavskrift som er uten faddere, skogsarb. Anton Anderssen Bækken og hustru Amalie Pedersdatter. De bodde i Tranbykretsen på Finnhaug, i Lunder sogn, Sokna. Broren Arne var født i 1924. mvh Else Marie Abelgård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Engnæs

Jeg takker dere for hjelpen fra dere fåreløpig kommer tilbake sterkere tilbake etter jul.JEG ØNSKER ALLE EN GOD JUL OG ET GODT NYTT ÅR Leif Engnæs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Engnæs

Jeg takker dere for hjelpen fra dere fåreløpig kommer tilbake sterkere tilbake etter jul.JEG ØNSKER ALLE EN GOD JUL OG ET GODT NYTT ÅR Leif Engnæs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Engnæs

Jeg takker dere for hjelpen fra dere fåreløpig kommer tilbake sterkere tilbake etter jul.JEG ØNSKER ALLE EN GOD JUL OG ET GODT NYTT ÅR Leif Engnæs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Laila S. Hynne

Hei LeifDette var ikke så enkelt. Har kikket litt i forskjellige lysningsprotokoller, men har ikke funnet noen lysning for foreldrene til Gunnar. Men det betyr jo ikke at de ikke giftet seg, men at vi ikke har kikket i riktig bok. En annen mulighet er jo også borgelig vielse kanskje.Men jeg ville begynt med å se i kirkeboken for Lunder på Gunnar og hans bror Arnes dåp. Der kan du finne faddere, foreldrenes fødselsår (sånn ca hvertfall) og kanskje kanskje når de giftet seg.Denne kirkeboken finner jeg ikke blant de skannede kirkebøkene, og jeg fant den heller ikke i Arkivverkets mikrofilmregister. Men noen har jo avskrifter fra den så den må jo finnes. Hvis du ikke finner ut av det kan du ta kontakt med Statsarkivet på Kongsberg og forhøre deg der om hvordan du skal få tak på den.Du har jo nå fått vite foreldrenes navn fra innlegg 4, og hvor de bodde. Kan det finnes en bygdebok for dette området som kan fortelle deg noe mer?? Har ikke mye kunnskap om hvilke bygdebøker som finnes for Buskerud, men det er det sikkert noen andre her som vet.Lykke tilmvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Steinar Nyløkken

Hei Leif! Jeg har noen opplysninger til deg, men de kan ikke legges ut. Send meg en e-post på steinyl@@online.nono (fjern én @ og én no) så kan du få det jeg har. S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Leif Engnæs

Hei Steinar Nyløkken. Jeg beklager at jeg ikke har svart tidligere er litt treg i oppfatningen,du la dette inn den 2-2-2007,du nevnte at du har non opplysninger til meg,er spent på vad dette kan være for noe. MVH leif engnæs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.