Gå til innhold
Arkivverket

[#44720] Reiste til Iowa, Amerika i 1903


Gjest Roy Øivind Hetland
 Del

Recommended Posts

Gjest Roy Øivind Hetland

Søster til min oldefar, Osmine (Mina) Amalie Sjursdatter Kalvig, født 1877 i Jelsa, Rogaland, reiste til Iowa, Amerika i 1903. Lenke Hun ble gift der med en Torgersen og fikk barn med ham. Er det noen her som kan hjelpe med denne familien?Mvh. Roy Øivind Hetland

bilete1776.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Engel, Osmund og deres onkel Knut Kalvig lar seg lett finne i Iowa, men Osmine Kalvig/Torgerson har jeg store problemer med å finne. Bildet virker å være tatt i et atelier. Finnes fotografens navn og adresse på baksiden av bildet? Om hennes foreldre døde etter 1903, har du så sjekket deres dødmelding/skifte?Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok Mina.Nærmeste pårørende i Norge er i følge imigrasjonsdokumentet på Ellis Island, hennes far -Sjur Kallevig adr: Avaldsnes gd, 76, Stavanger.Ellsworth ligger i Hamilton Co.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Her er de i 1920:1920 United States Federal Census about Hans Forgerson Name: Hans Forgerson Home in 1920: Ellsworth, Hamilton, Iowa Age: 37 years Estimated birth year: abt 1883 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Spouse's name: Minnie Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Marital Status: Married Race: White Sex: Male Home owned: Own Year of Immigration: 1914 Able to read: Yes Able to Write: Yes Image: 1011 Neighbors: View others on page Household Members: Name Age Hans Forgerson 37 Minnie Forgerson 42 Thelm T T Forgerson 11 Sigurd M Forgerson 9 Haakan O Forgerson 7 Hazel O Forgerson 3 10/12 Bernice T Ingerson 8/12og her er image'n (kun første side; må du ha den andre så si ifra.Har ikke tid til å sjekke 1930 eller andre kilder nå; kanskje andre tar en titt?Hilsen tor

bilete1784.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Hans Torgerson sitt opphav, er han nevnt 30 år når han ankommer New York med 'DS Bergensfjord' 18.5 1914. Kona Osmine er nevnt med adresse Ryfylke gd 27 i Stavanger.Det er første gang han er i USA. Da må jo barna være født i Norge. Fødested til Hans er Tananger.Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Øivind Hetland

Tuuuusen takk til alle, eg e imponert over alt dere klarer å finne. Nå har eg litt å henga fingrane i. :-) Igjen hjertelig takk for hjelpen. Mvh. Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.