Gå til innhold
Arkivverket

[#44776] Johannes Buzzi, Trondheim


Gjest Gullbjørg Storvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gullbjørg Storvik

I Vår Frues kirke Tr.heim vies 9.01.1824 Johennes Buzzi og Clara Jonetta Evensen Hun var fra kr.sund. Følgende barn har jeg på paret: A. Johannes Antonio Donato Buzzi, f.1835 = konf.1850. B. Johan Edvard Buzzi, f. 1825. C. Henriette Marie Buzzi, f. 1833 = konf. 1847. D. Klarise (Carisia) Jonetta Buzzi, f. 1838 = konf. 1854. Jeg finner flere i Tr.heim med Donato og Buzzi som mellomnavn, men finner ingen sammenheng mellom de forannevnte. Er det noen som kan hjelpe meg med hvor det ble av de forsj. fam.medlemmene av Buzzifam? Er det et italiensk navn? Johannes Buzzi var kjøpmann og død da sønnen Johannes ble konfirmert. Takknemlig for all hjelp. Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Jeg kan nok ikke hjelpe særlig mye, men jeg husker fra 1960-årene en familie i nærheten av mitt hjemsted (Arendals-området) som het Buzzi. Dersom du slår opp i telefonkatalogen, vil du fremdeles finne to personer med navnet Buzzi i Arendal. Jeg vet ikke om det er noen sammenheng mellom dem og 'dine' folk, men navnet er jo nokså spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

For ordens skyld: Helleheia kirkegård (lenken til innlegg 5) tilhører Stokken kirke i nåværende Arendal storkommune (tidl. Moland kommune, før det igjen Stokken kommune).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

HeiKan ikke hjelpe deg noe særlig med det du spør om, men kan med ganske stor sikkerhet si at Buzzi er Italiensk. Jeg har holdt på med kirkebøkene i de forskjellige sognene i Trondheim noen år og har lagt merke til dette navnet på grunn av som du sier at det er ganske spesielt. Vet at jeg så en plass at det var skrevet Italiensk som opphav på en av dem eller muligens flere. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Fra kirkebok Vor Frue 1860 nr 51 på siden: Vielsen til Johannes Antomi Donato Buzzi og Anna Birgitte Schulz fra Levanger: LenkeDet samme år som nr 6 (29/1) finner du Henriette Marie Butzi viet til Johannes Christian Bye smedemester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Fra mine notater, alt er ikke sjekket mot kirkebok:Johannes Buzzi f.27/2 1777 Weggio, Mailand (=Milano). Kom til Trondheim i 1799. Død av innvortes sykdom 14/6 bgr. 20/6 1846 Vor Frues krk., bosted Dronningensgt., Trondheim. Kjøpmann i Trondheim.1. gift 7/10 1801 med Losine Tonetta Angell Røe dpt. 4./12 1774 - 9/9 1820. Datter Magdalene Birgitte Buzzi f.3/1 dpt. 31/1 1802 -død 1885. Gift 13/3 1823 Domkrk. Trondh. med Ole Kristian Olsen Strøm 1/2-21/2 1797, død 21/5 1837, kjøpmann i Trondh. De fikk 10 barn.2. gift 182.. med Clara Jonette Evensen f. 1798- . Og der har jeg ikke mere om dem.Kilde på nettet: Ad Thomas AngellOpplysninger fra denne kilden må sjekkes da det er en del småfeil i den.Mailand http://no.wikipedia.org/wiki/Milano

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Tusen tusen takk til alle sammen.Nå skjønner jeg sammenhengen mellom Strøm og Buzzi, for den har jeg tittet litt på, men uten å finne hvor fam.forholdet henger sammen. Nå har jeg fått både Johannes og Henriettes ekteskapsinngåelse, så nå kan jeg begynne å lete mer. Takk igjen. Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Jeg har funnet litt mer Buzzi. Caresia(Klarise)Jonetta Buzzi ble gift i V.F.K. 12.07.1862 med Jens som var 33 år, og født i Bergen. Jeg klarer ikke å tyde hans etternavn som beg. på M. Derfor blir det vanskelig å finne de på tell. 1865. Noen som vil hjelpe. Hennes søster Sophie Emelie blir gift s.å. 9.08. m. agent Georg Fredrik Krogh. De finner jeg igjen i 1865, og så at hun var død før 1875, for da har han ny kone. Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ang. Ad Thomas Angell så er den i 2 deler. Adressen er: angtotal-del-2.doc eller bytt 2 med 1.Jeg er litt usikker men tror det er en avskrift av Hornemanns slektstavler.Tror slekten Strøm står i del 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Hanne Heen

HeiKom over denne under døpte i Bakke Kirke i Trondheim, født 21 juli 1908, døpt 23 august 1908, foreldre : Johannes Donato Bussi Strøm, født 1871 og hustru Maren Karette, f. Baier, født 1868.Må jo være samme familie etter navnet å dømme, men muligens kjenner du til dem fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Hei. Ja, det er samme fam., men de som heter Strøm er fra Johannes Buzzi den eldre(f. i Italia) sitt første ekteskap.Jeg samler på opplysninger om hans mange etterkommere fra sitt andre ekteskap med Klara Jonette Evensen. Jeg tror jeg har funnet 10 barn av dem. Av dem igjen ble 4 gift, og etter hans sønnesønn Johannes Buzzi, har jeg funnet ganske mange. Jeg tar fortsatt imot nye opplysninger, og er glad for alle innspill. Av de 10 barna kan det jo være flere som har flyttet ut fra Tr.heim og fått fam. andre steder. Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Karlsen

Har dette om Johannes Gerhard Buzzi f. 1853. Gift ? med Marie Serine Thoresen f. 1853, barn:Jenny Mariane B. f. 14/12-1897. Gift med Per Skjerve f. 22/6-1885, barn: Klara f. 1920Gudrun f. etter 1900, gift med Aksel BrøsethJohanne f. etter 1900, hadde barna Marie og Anna.Dette visste du vel allerede, men lister det opp i tilfelle. Opplysningene har jeg ikke dokumentasjon på, fikk dem av en fjern slektning for flere år siden. Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Hei. Ja, jeg visste at Johannes G. var gift m. Marie Serine, og at de hadde barna Konrad, Johanne og Jenny Mariane, men ikke det andre du nevner. Konrad var f. 1890, og han vet jeg ikke mer om. Johanne Karoline var f. 1892, og hun var på barnehjem i 1900.Hun døde 1979, men jeg visste ikke at hun hadde barn. Jeg visste heller ikke at Jenny M. var blitt gift og hadde barn. Gudrun visste jeg ikke om i det hele tatt, så det var nytt. Vet du mer om deres etterkommere? Johannes Gerhard var forøvrig f. 13.12.1858, og var uekte sønn av matros Johan Godtfred Buzzi og piken Anna Ovedia Greisdtr., Trøan. Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.