Gå til innhold
Arkivverket

[#44777] Søker hjelp til å finne foreldre til Ivar Olson f 1827 Ystebø i Lindås (?)


Gjest Inge Follesø
 Del

Recommended Posts

Gjest Ottar Eliassen

Hei! Vist dette er rette personen i FT 1865 LenkeSå kan det vere han som er døpt her:LenkeSom du ser er disse tjenestefolk, og kan selfølgelig ha bodd eller ha tilknytning til Ystebø i Lindås.mvh Ottar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

De som Ottar viser til i 1865 er riktig. I følge bygdeboka for Fjell, så skal faren være Ole Johanesen, da har vi denne kandidaten. [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=500220477841&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9Hord&juris2=Hord&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Hordaland+%28Bergen%29&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke Ole og Kari får forøvring mange barn, her døpes broren Knud og da er de busett på Ystebø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Follesø

Takk for bidragene så langt. Ser ut for at Ivar kan ha hatt opp til 6 søsken. Har forgjeves prøvd å finne giftemål til foreldrene - Ole og Kari....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Follesø

Har ikke fødsels eller dødsår for Ole og Kari. Knud ble født i 1814, Britta i 1816, Johannes 1820, Ole i 1823, Ivar i 1827, Marthe i 1832 og Christen i 1838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Hei!Se på denne:LenkeDette er det nermeste jeg kommer pr. d.d.Jeg skal se videre, men reger ikke med at det kommer noen nye ting før Radøy-boka er ferdig.Vist andre har noe å tilføye, så mottaes dette med stor takknemmelighet....Med hilsen Ottar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Jeg kan bidra til løsningen hvis dere tar til takke med det.Ole Johannessen Villanger f. 1782 d. 1856Gift 1. gang 1808 i Lindås med enken Brita Monsdatter Ystebø gravlagtGift 2. gang 1813 med Kari Iversdatter Soltveit f. 1792 d. 1846Gift 3. gang 1847 med Kristiana Kristiansdatter VilgohsFor mer informasjon bør dere få tak i bind 1 av Radøy boka som nettopp er kommet. På side 68 under gården Soltveit står foreldrene til Kari omtalt og på side 282 under gården Villanger står foreldrene til Ole omtalt. Anene til Ole og Kari kan på noen greiner spores tilbake på 1600-tallet. Jeg fikk Radøy boka selv i hende i dag.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Follesø

Takk igjen for alle bidrag. Noen 'hvite luker' har fått innhold i slektsviften og det passer jo bra i disse juletider. Kenneth - Har du tips om hvor jeg kan få fatt i Radøy boka ? mvh /Inge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Hei!Mange takk til Kenneth igjenn, du kjenner Norhordaland. Hvilken gårder omfatter bok 1 på Radøy? Hvor mange bøker blir det på Radøy?mvh Ottar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Follesø

OttarTil tross for etternavnet så har jeg ikke så mange slektsledd fra Follesø. Min farfar var innflytter fra Øygarden, mens slekten på min farmors side kommer fra andre deler av øyen. Sorry/Inge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Ein litt morsom julehistorie. I går ringde det ein mann fra Østlandet, han hadde sine røtter fra Sotra. Han fortalte at han hadde fått tak i ett gammalt fiskeredskap fra garden Dale i Fjell. På redskapen stod det inngravert JID. Han hadde lenge prøvd å finne ut hva disse bokstavene stod for, uten å finne dette ut. Etter å ha sjekket på Digitalarkivet mens eg hadde mannen på telefonen, fant vi ganske raskt ut at bokstavene stod for Jacob Ivarsen Dale. Denne Jacob er sønn av Ivar Olsen, som kom fra Ystebø.En riktig God Jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.