Gå til innhold
Arkivverket

[#44812] Hitraslekt - Jektvik


Gjest Marit Snilsberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Snilsberg

Jeg finner i Hitraboka under Jektvik på side 229 : 'Ene halvparten av Jektvik eies av Hans Evertsen etter 1701. Hans kone var Inger Nilsdatter. Vi kjenner til 31 personer av hennes nærmeste slekt, blant disse hennes 11 søskenbarn som arvet henne da hun døde i 1781. Navnene på disse var: Beate Einarsdtr Barmen, Carl Amundsen Balevåg og hans søster Ragnhild, Maret Karlsdtr Risnes, Peder Hansen Vassæter, Maret Olsdtr Kjølsø - som var gift med Gabriel Kjølsø, Berte Johnsdtr Knudshaug, Ole Olsen Skarsvåg, Mille Pedersdtr Skjønhals, Anders Jørgensen Sandvik og Stefen Toresen Sulen.' Ole Olsen Skarsvåg er min forfar, og muligens Mille Pedersdtr Skjønhals. Men dette blir for innfløkt for meg, og jeg finner ingen sammenheng i dette. Noen som har det litt mer klart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.