Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Carola Kleven

[#44813] Scannede kirkebøker som ikke er tilgjengelig pga alder

Recommended Posts

Gjest Carola Kleven

Hei, er det noen mulighet for å se disse før om mange år når det kan være offentlig? Eller må jeg da til kirkekontoret? Ser dere legger ut dåp fra 1933-1948 osv.Lurer på dåp til mine besteforeldre, født i 1933 og 1934. MVH Carola K.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Espen Grønna Brataker

Hei!Sperrefristen på fødte er 60 år i originalboken og på mikrofilm, og 75 år på internett. Det skal være uproblematisk å få se dine besteforeldres fødsel. Her er katalogen over mikrokort: [url="http://www.arkivverket.no/arkivverket/kilder/medier/mikrofilm/mikrokort.html>Lenke Finnes ikke rett bok der, vil jeg råde deg til å ta kontakt med statsarkivet, se:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Stein Roger Dalheim

Hei! Får ikke tilgang til fødte i 1930 og 1931 i Klokkerbok 747C02 i Kvam. Nord-Trøndelag 1908 - 1939. Ved sperrefrist på 75 år på internett skulle vel disse vært frigitt. Hva er sperrefristen på døde. Der får jeg i samme Klokkerbok ikke tilgang fra og med 1927. Mvh Stein R. Dalheim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anita Riise

Viss du vel 'om tenesta' Lenke , når du står inne på sidene for skanna kyrkjebøker, så får du opp ei side med oversikt over sperrefristane som blir nytta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive