Gå til innhold
Arkivverket

[#44813] Scannede kirkebøker som ikke er tilgjengelig pga alder


Gjest Carola Kleven
 Del

Recommended Posts

Gjest Carola Kleven

Hei, er det noen mulighet for å se disse før om mange år når det kan være offentlig? Eller må jeg da til kirkekontoret? Ser dere legger ut dåp fra 1933-1948 osv.Lurer på dåp til mine besteforeldre, født i 1933 og 1934. MVH Carola K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Hei!Sperrefristen på fødte er 60 år i originalboken og på mikrofilm, og 75 år på internett. Det skal være uproblematisk å få se dine besteforeldres fødsel. Her er katalogen over mikrokort: [url="http://www.arkivverket.no/arkivverket/kilder/medier/mikrofilm/mikrokort.html>Lenke Finnes ikke rett bok der, vil jeg råde deg til å ta kontakt med statsarkivet, se:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Stein Roger Dalheim

Hei! Får ikke tilgang til fødte i 1930 og 1931 i Klokkerbok 747C02 i Kvam. Nord-Trøndelag 1908 - 1939. Ved sperrefrist på 75 år på internett skulle vel disse vært frigitt. Hva er sperrefristen på døde. Der får jeg i samme Klokkerbok ikke tilgang fra og med 1927. Mvh Stein R. Dalheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Riise

Viss du vel 'om tenesta' Lenke , når du står inne på sidene for skanna kyrkjebøker, så får du opp ei side med oversikt over sperrefristane som blir nytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.