Gå til innhold
Arkivverket

[#44818] dagens utlagte


Gjest Per Helge Seglsten
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Helge Seglsten

Ettersom tjenesten nå går så det spruter igjen, kan man kanskje våge seg frampå med ny masing: Blir det noe av å merke dagens (siste natts)utlagte kirkebøker i listen over siste ukes utlagte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Hei Per Helge ( og andre :-) )Prøv denne linken:LenkeDen bør gi siste døgns utlagte. Som dere vil se inneholder URL'en en paramater som det står idx_lastweek=8. 8 gir siste døgns utlagte, 7 de siste to døgn osv sånn omtrent. Datoene som benyttes er egentlig indekseringstidspunktet, men siden publiseringen skjer natten etter, legges det til en dag i den interne beregningen. Derfor vil ikke visningen nødvendigvis være 100% rett, men det tror jeg de fleste kan leve med :-)Jeg vil gjerne ha tilbakemelding om dette er tilfredstillende og fungerer greit.Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Joda, det er vel og bra med rask reaksjon og ypperlig utførelse. Men hva skal vi mase om nå da? Det har dere ikke tenkt på, nei, har dere vel?;c)`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bjerkevoll

Jeg våger meg frempå med litt masing.Hvorfor er Møre og Romsdal boikottet?.Har ikke sett en ny skannet kirkebok herifra på måneder, mens det i andre fylker legges ut hundrevis av bøker.God julvh Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Sulesund

For et halvt år siden kunne jeg si at 'IKKE EN DAG UTEN!' Dvs. at jeg sjekket Skannede kirkebøker, nå går det dager uten!Men i en eller annen debatt i dette forum leste jeg at dette ikke bare handlet om at Statsarkivet i Trh. flyttet til Dora, men noe om økonomi, - var det i fylkene? Eller har jeg bare drømt det?I alle fall, - nå er folkene på plass i nytt lokale - og det er på tide at kirkebøkene som skal scannes blir prioritert. Det er jo flere avdelinger - og noen (eller en?) har ansvaret for scanningen. Det er mange måneder siden Møre og Romsdal's kirkebøker ble lagt ut, veldig mange måneder.Alle vil ha julefred - og jeg tør håpe på at der vil komme et rush av kirkebøker fra fylket rett over nyttår. Og da blir det igjen 'IKKE EN DAG UTEN!'GOD JUL OG GODT NYTTÅR TIL DERE ALLE! mvh Marianne (som denne helgen hentet en Trønder-valp! ..... så jeg mangler ikke på noe å gjøre : ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.