Gå til innhold
Arkivverket

[#44823] Hjelp, jeg leter etter Ellend Guttormsen Brekke født på 1800tallet


Gjest Sandra Sigurjonsdottir
 Del

Recommended Posts

Gjest Sandra Sigurjonsdottir

Jeg prøver å finn frem til mine barns forfedre. Jeg vet at tippoldefar het Ellend Guttormsen Brekke og giftet seg med Monsina Olsdrt. i 1894, oldefaren til mine barn het Ole Marius og ble født i 1901 og bodde i Skaimshagen. De bodde i Flåm og farfar til mine barn har Flåm som etternavn. Ønsker å finne litt mer ut om livet til tippoldefar, boforhold osv. Bodde de på en gard? Setter stor pris på all hjelp jeg kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandra Sigurjonsdottir

Takk for responsen! Men er det noen som vet noe om garden de bodde på og den utvikling? Hva med Ole Marius sønnen deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Kåre Larsen

Hei Sandra. Ellend Guttormsen Brekke og Monsina Olsdtr er mine oldeforeldre. Ellend var bl.a skredder i Flåm.Jeg har forsket denne slekta langt tilbake. Her kommer du bl.a. ned til presteslektene Soop, Krabbe og Blix. Blixlinjen går videre ned til ætten Schancke, som har en veldig spennende historie.Dette blir mye å diskutere på dette forumet, så hvis du er interessert kunne jeg få en privat mailadresse.Jeg har og et bilde av Ellend Brekke og Monsina. Ellend og Monsina finner du forøvrig i Aurland bygdebok II, side 359.Mvh. Jan Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandra Sigurjonsdottir

Takk skal du ha Jan Kåre, høres veldig interessant ut, min e-post er kfis@hotmail.com jeg er interessert i å vite mest mulig om denne slekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.