Gå til innhold
Arkivverket

[#44825] Jon Jonsen Budde sokneprest i orkdalen?


Gjest Jan Egil Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Egil Larsen

Er det noen som har opplysninger om nevnte person? Jeg har han i anerekken min, men mangler utfyllende opplysninger. I 'en del av prosjektet' Norsk prestehistorie..Fra Norsk Slektshistorisk forening..Er det nevnt en jon jonsen. Prest i Orkdalen fra 1616 til 1648. Jeg vet ikke når han er født..Han var gift med Kirsten Olavsd.(Svensk?)I de opplysningene jeg sittre inne med, så fikk de tre barn..barn tre het Idde Jondt Budde. Idde ble gift med Morten Knudsen Fandrem F 1630 Orkdal.Er det noen som har utfyllende opplysninger?Mvh Jan Egil Larsen Melhus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Iflg. Geistligheten i Trondhjem stift var John Johnsen prest i Orkdal fra 1634 (1624 ?). Han fikk 6 sønner og 5 døtre, hvorav en datter ble gift med ettemannen Steen Hansen (Johansen?) som var f.20/3 1608 - 1671.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Egil Larsen

Hei.. Takk til Berit..Selv om jeg nesten gikk inn i et spørre modus når jeg leste dette..Men slik er det med kilder:-)Takk til deg også Aud Marion (Og takk for sist:-)Jeg tok meg umaken å søkte etter Budde her inne, før jeg la inn dette.. men traff jeg? Nei.. Det gjorde du Aud Marion. Det er synd lenkene ikke virker på tråd 24096..Men litt har jeg da å henge fingrene i.Tusen takk igjen. Jan Egil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.