Gå til innhold
Arkivverket

[#44836] Noen som kan finne noen for meg? :-)


Gjest Camilla Svanøe
 Del

Recommended Posts

Gjest Camilla Svanøe

Jeg leter etter Ingeborg Lavransdatter født 1897 og faren hennes Lavrans Lavranssøn (eller lign) og gjerne flere bakover i slekten. De skal være fra Treungen eller i nærheten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camilla Svanøe

Yes. Jeg bøyer meg i støvet. Dere er utrolig dyktige! Har vært her en gang før og blir like forbløffet hver gang!! Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Torborg Pedersdatter som ser ut til å være Ingeborg Laurentsdatters mor, er født 17. mars 1869 og døpt 11,april 1869. Hennes foreldre er Peder Tellefsen og Gro Osmundsdatter. Her er (stor-) familien 4 år før Torborg ble født. (Ingeborgs mor-far, mor-mor, + 2 oldeforeldre) LenkeIM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Peder Tellefsens konfirmasjon 15. april 1857 i Nissedal, stemmer bra med atr han ant. er født i 1838. Vaksinert 23. april 1840.

bilete1797.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Her har du en kladd til en numerisk anerekke fram t.o.m. Ingeborgs oldeforeldre (8-15), hvor også besteforeldrene (4-7) er tatt med. Alt er hentet fra Family Search der kirkeboka i Nissedal ligger digitalisert form i tidsrommet 1814-1890 (men sterkt redusert og noe upålitelig. Så dette må kontrolleres:1 Ingeborg Laurentsdatter f.1897. 2.Laurents Saamundsen f.1859. 3.Torborg Pedersdatter f.1869. 4. Saamund Laurentsen f (1810). 5.Hæge Leifsdatter f(1816) . 6. Peder Tellefsen f.15/10-1838 7.Gro Osmundsdatter f 24/03-1843. 8. Laurent 9 xxx 10 Leif 11,xxx 12. Tellef. Halvorsen 13.Sigri Pedersdatter 14.Osmund Knudsen. F.18/03-815 gift 1842 15.Torborg Tagiesdatter, f.24/07-1818 gift 1842IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Camilla, du må nok oppgi fullt navn, ellers risikerer du at redaktørene sletter innleggene dine i morgen. Se regelverket. Men ellers lykke til. Pehå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camilla Svanøe

Mitt fulle navn kan deriveres ut ifra email adressen min det :-) Håper ikke de sletter meg, for dette vil jeg gjerne ta vare på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

Hei Camilla ! min email adresse er: *** eidskard@frisurf.no *** Så skal du få i haugar og lass om henne du spør om - vi er tre 'superforskere' på Fyresdal/ Nissedal/ Åmli - som gjerne vil hjelpe deg. *** mvh kse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.