Gå til innhold
Arkivverket

[#44837] Andreas Mathias Rasmussen Knapstad?


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

Han var gift med Alvilda Katrine Pedersd. og ved vielsen (Alstahaug) står han oppført med fødested Kinn (Andøy?), men han er sikkert født etter 1900, for jeg finner han ikke der. De har en sønn, Leif f.1923-24. Ønsker å vite mest mulig om både Andreas og Alvilda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Jeg skrev feil i innlegget mitt (blanda sammen to personer....). Andreas er født 1881, Kinn og Alvilde 1884, Alstahaug. Derfor synes jeg det er så rart at jeg ikke greier å finne ham. Ved fødselen til Leif, står de oppført med bosted Lund. Jeg tror det er hun jeg har funnet i 1900, se vedlegg. Hun står da med Søvig som fødested. Men jeg vet ikke noe om foreldrene.

bilete1795.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Litt rart, for den forrige slekten jeg holdt på med hadde også aner i Kinn, SF. Men siden begge disse var konfirmert i Stamnes og det finnes et Kinn i Nordland, tenkte jeg rett og slett ikke på det! Men det må jo være rett person, så takk Carsten.MVH Litta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Jeg har søkt mange steder nå, men kommer ikke videre med denne familien. Finner ikke foreldrene til Rasmus Gjertsen og Oline Larsdtr. Han står oppført med Førde som fødested og konfirmert i Kinn og i Førde har jeg funnet to mulige foreldrepar: Gjert Pedersen f.1805 /Oline Rasmusdtr. Hellevang gard, Nøstdal og Gjert Markuss. f.1803/Anne Sophie Olsdtr. Hegrenes gard, Wefring. Men dette er skudd i blinde og nu håper jeg at noen vet noe mer om Rasmus og Oline fra Knapstad gard, Kinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.