Gå til innhold
Arkivverket

[#44843] Bortkomne søsken frå Øverland i Bolsøy


Gjest Erling Myrbostad
 Del

Recommended Posts

Gjest Erling Myrbostad

Jeg finner ikke, ut fra de kilder jeg har tilgjengelig, hvor det ble av endel av søskenene til min tippoldemor, Ivrikka Olsdatter Øverland fra Øverland, bnr. 1 i Bolsøy (nå Molde), og håper at noen kan ha tilgang på kilder som kan hjelpe meg videre. Foreldrene var Ola Iverson Grut eller Øverland, f. i Meldal i 1780, og første kona Anne Olsdatter, også f. 1780, opphav ikke sikkert stadfestet. De av søskenene jeg ikke vet noe om utover fødselsåret er følgende:Anders, f.1808, Gjertrud, f. 1809, Anne, f. 1811, Ole, f. 1818, Ingeborg, f. 1822,De øvrige søskenene kjenner jeg noe mer til, disse er følgende:Ivrikka, f. 1814, jordmor i Surnadal og gift der. Iver, f. 1815, gift med Marie Arnesdatter Aarøe og overtok farsgarden på Øverland. Oline, f. 1820, gift med Petter Andreas Sanne på Molde. Gjertrud, f. 1821, gift med Evert Malmedal.Har noen opplysninger om etterslekt også på Iver og Gjertrud, er dette av interesse, siden opplysningene jeg har er noe mangelfulle.mvh Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.