Gå til innhold
Arkivverket

[#44884] Hvor finner jeg konstabler


Gjest Sigmund Holt
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigmund Holt

I min slektgransking har jeg funnet fram til at en person som var konstabel i Oslo 1895 - Gustav Nilsen. Lite data om han, men han bodde Holtsgt. 8 og var far til Georg Bolvard Nilsen f. 01 08 1878. Sistnevnte utvandret til Canada tidlig på 1900-tallet. Gustav Nilsen er oppført først som stenhugger, men senere konstabel. Ved søk i politets og brannvesenets registre, kommer han ikke fram. Var det andre yrkesgrupper som benyttet konstabel...har hørt at Marinen hadde denne graden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Jeg forsøkte å søke opp alle yrker i 1900-tellingen som inneholdt ordet 'konstabel', for så å lage lenke til resultatet. Det med lenken gikk heller dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om du på denne siden går inn på Databaseveljaren , øvest til venste i blått felt finner du muligheter til å søke i alle folketellingene. Til høyre finner du under DOKUMENTASJON, flere søkemuligheter, Her er oppført fornavn, om du klikker på det lille blå feltet med pil , kommer det fram flere søkemuligheter, også yrker. I neste felt har du også valgmuligheter: lik, begynner med , og inneholder. Om du da velger inneholder, kan du skrive konstabel. Da får du fram en lang liste for 1900-tellingen.( Om det nå er dette du lurer på) Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.