Gå til innhold
Arkivverket

[#44899] Rindal-Møre og Romsdal, Hjelp til å finne rett Ole Jonsen som blir far der 1866.


Gjest Sol Kerry Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sol Kerry Johannessen

Lars Olsen Bjørnaas blir født 19.01.1866, døpt 11.02.1866 i Rindal, hans foreldre er Ole Jonsen Øie?, født Orkdal og pige Randi Olsdtr. Bjørnaas. Begges første leiermål. Randi gifter seg aldri . Men hvem er Lars sin far??? Kan noe hjelpe, jeg har funnet ganske mange i passende alder i Orkdal,en som er tj. i Rindal, han vil da være ca.17 år i 1866, ungt men meget mulig. Gården Øie har vi ikke klart å finne, kan han ha vært i tjeneste der, men hvor?? Meget takknemlig for hjelp.Julehilsen fra Sol Kerry Johannessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Steinar Hansen

Det er en gård Øie (Øye) i Surnadal. Det er jo ikke så langt fra Rindal. Men det er ingen Ole Jonsen født i Orkdal der i 1865-tellinga i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Nerbu

Jeg tror også faren er fra Surnadal. Et uekte barn født året etter har far fra Orkedalen og da er dette nevnt i kirkeboka. Jeg tittet så vidt i kirkeboka og der står det ingen stedsangivelse etter faren. Det tyder på at han er fra området Rindal/ Surnadal. Fadrene er vanskelig å lese med jeg mener bestemt at to av dem har Øye... e.l som etternavn. I Rindal finnes det forøvrig Øyen i forskjellige deler av bygda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hei.Takk til dere begge. Jeg har sett etter fødte og konf. i Surnadal og har festet meg spesielt med Dåp nr.118.Ole Johansen født 16.12. døpt.25.12.1843 i Surnadal. Foreldr. Johan Olsen Glærum ? og Ingri Johnsdtr. Øie. Fadrene er fra Glærum og Øie.Nr. 2 er:Dåp nr.53, Ole Johnsen født 14.06.døpt 29.06.1845 uegte, foreldr. Dreng John Estensen Bergem og pige Ildri Olsdtr. Klopseth, håper jeg har tydet rett på gårdsnavn. Her er fadre fra det som jeg tror er begges side.Er der noen som kan bekrefte ham som er far til Lars Olsen Bjørnaas født 1866.Takk så langt for hjelp.Mvh. Sol Kerry Johannessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endre Holten

Ole Johnsen, f. 14/6. 1845 i Surnadal. Foreldre er John Eisteinsen Skei - dreng på Bergem, (sjå Jo-Vollen på Bøvra - Heimar, bind II, side 457) og Ildri Olsdotter Heggsetmoen (Hægset i kjerkeboka)Sjå Heimar II, s. 352. -endre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.