Gå til innhold
Arkivverket

[#44915] Reiste Anne Marie Knudsdatter også til Amerika i 1881?


Gjest Solveig K Westgård
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig K Westgård

Anne Marie Knudsdatter født: 26-2-1844 på Nenseth i Bamble Telemark. Hun var datter av: knud Andersen og Kirsten Eline Hansdatter.Anne Marie fikk atest til Amerika 3-5-1881. Hennes mann Gunder Hansen fikk atest til Amerika 15-5-1881. Jeg tror de hadde 4 barn: Hans,IngeborgKristine,Carl,Gunda Marie.Det jeg lurer på om de reiste til Amerika samme år som Anne Maries bror, Carl Knudsen reiste til Amerika. I 1881? Kan ikke finne de på 1900 tellinga.MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig K Westgård

Deres eldste sønn.Hans Gundersen, bosted V/konf i Solum kirke 25-4-1880, adr: Bjørnstad.De må ha reist året etter, med hvilke skip?MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei Solveig!! Do you think this family used the last name Hansen in the USA? Also, do you have any idea where they might have settled? I wonder why Karl (Carl) Knudsen, Anna Marie's brother, was headed to Green Bay, Wisconsin when he immigrated. Maybe Green Bay is possibly where his sister already settled with her family. It looks like she immigrated before Carl, based on the dates you have given. Just some thoughts for now! mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig K Westgård

Kan de ha bosatt seg i Green Bay, eller har de fiyttet sammen med Charles Knutson til Chetek? Charles og Anna var jo søsken.MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig K Westgård

Hei Patty!Anne Marie og hennes bror Carl reiste med samme båt. Det se vi på lenka til Arne Solås.Jeg tror de har tatt navnet Bjørnstad, og det ser ut som hun kaller seg for Anna.MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei Solveig! I have searched at Ancestry for the last name Bjornstad in Wisconsin. Nothings seems to come up for Anna and her family in the 1900 census. Perhaps they did use a different last name. I'll try a few more things. mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig K Westgård

Hei!Onkel til Anne Marie og Carl reiste til Amerika i 1862. Isak Andersen født i 1813 i Bamble og kona Karen Oline Jensdatter født i 1827.Barn: Jens Andreas Isaksen født:1849 Anne Berthea Isaksen født:1851 Mathias Karenius Isaksen født: 1860.Jeg tror de fikk attest til Amerika 12-4-1862. De vet jeg slo seg ned i WI.Det virker som det er en stor del av den fam, som reiste til Amerika.MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Solveig K Westgård

Anne Marie kalte seg Anna, Gunder kalte seg Gunder eller Gunde.Deres barn som ble med:Hans født 29-12-1865 Ingeborg 2-3-1868 Karen 26-8-1874 Nora 28-11-1876 Karette 29-1-1878 Gunda 1-5-1880Anna og Gunder brukte etternavnet Hansen eller Bjørnstad, er ikke så godt å si.Det hadde vært moro å få vite hvor de bosatte seg.MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.