Gå til innhold
Arkivverket

[#44917] Oppslag i kirkebok for Askøy , sjekk av dødsfall.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg har i et tidligere tema bedt om sjekk av dødsmelding etter Grethe Olsdatter Bjørndal d. 02.03.1841, 57 år gammel. Jeg fikk opplyst at man ikke kunne finne en slik melding etter avdøde. Jeg ber derfor om at dødsfallet sjekkes, og om å få opplys hva som faktisk står i kirkebøkene.Minsterial: A 4 1825-1845 219-266 Døde 1826-1841Klokker: A 2 1815-1846 94-178 Døde 1815-1846Jeg ber om mulig å få sjekket begge bøkene, i håp om at de kan inneholde noen flere opplysninger en hva avskriften gjør. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Begge bøkene er sjekket, og de stemmer overens med hensyn på dødsdato 2. mai 1841, og begravelsesdato 9. mai 1841. Men jeg finner fortsatt ikke noe i skifterettens protokoll under Skjold, sartor eller Herdla skipreider i 1841!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen Yngve for rask og velvillig hjelp. Sto der noe mer i noen av bøkene om henne, som fødselsdato,fødested ,dødsårsak el.l. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen Yngve.Da blir det nok vanskelig å få bekreftet om hun var identisk med den Grethe Olsdtr. som ble født i 1784 på Kråkenes i Fana, og som bodde på Indre Hop/e med sin far Ole Erichsen i 1801. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg ser du skriver død 02.05 og begravet 09.05.841. Men i databasen over døde i Askøy står det 02.03.1841.Hva er rett, og har du sett i dødsfallsprotokollene i mai 1841? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.