Gå til innhold
Arkivverket

[#44926] Arne Johan Olsen og Christane Dorthe Christiansdatter


Gjest Per Aase Andresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Aase Andresen

Kjenner noen av dere til foreldrene til Ekteparet Arne Johan Olsen f 01.07.1831 i Bergen og Christiane Dorthe Christiansdatter f 1833 i Bergen.Arne og Christane giftet seg den 13.09.1857 i Domkirken i Bergen.Arne Johan var utdannet Forgyller.De fikk 7 barn. 1. Anna Olea f 1859 i Stavanger. Hun giftet seg i 1883 med Carl Martin Larsen f 21.07.1856 på Laksevåg 2. Dorthea Fransisca f 1862 i Stavanger 3. Christian Sophus f 1864 i Stavanger Han giftet seg i USA med Jenni Johnsen 4. Ingeborg Helene f 24.10.1868 i Bergen 5. Abraham Lindholm f 19.07.1871 i Bergen. Han giftet seg i USA og fikk 3 barn. 6. Gerhard Johan f 22.01.1874 i Bergen. Han giftet seg i USA 7. Georgine f 05.05.1876 i Bergen. Hun giftet seg den 06.09.1901 med Carl Christian Rosenberg f 16.04.1867 i Bergen.Hvis dere vet noe om Arne og Christiane, og deres barn og / eller foreldre ville jeg satt pris på om at dere kontaktet meg enten som svar via brukerforumet, eller til min e-post: peraase.andresen@hjemme.no eller pr telefon 55 34 56 46 / 97 04 79 93.MvhPer Aase Andresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ekteskapetIndividual Record FamilySearch™ Vital Records Index Norway Arne Johan OLSEN Age At Marriage: 26 Sex: Event(s): Birth: Parents: Father: Ole JOHANNESEN Marriage: Spouse: Christiane Dorthea CHRISTIANSDR Age At Marriage: 24 Marriage: 13 Sep 1857 Place: Bergen, Hordaland, NorwaySource Information: Batch Number: M429378 Source Dates: 1841 - 1874 Film or Fiche Number: 278102 Collection Details: Domkirken; Den Norske KirkeFar til Christiane er Christian Martin SamsonsenOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Fransiska Marie Arnesdtr, f.i Bergen i 1805: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/VR/individual_record.asp?recid=30186925&lds=4&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeForeldre Arne Magnusen og Marthe MatthisdtrSynneve Helene Christensdtr, f.1796 i Bergen: LenkeForeldre: Christen Olsen og Sophie OlsdtrChristian Martin Samsonsen, f. i Bergen i 1797:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Litt mer fra FS om Samson Jonsen, men dette er lagt inn av en privatperson: LenkeFinner kun et par som kan passe for Christen Olsen og Sophie Olsdtr og de er fra Förde: LenkeDette paret får en sönn Ole i Förde i 1784 og så ingenting mer der, men ser at Synneve Hellene får en söster Olina i 1794 i Bergen: LenkeDet kan jo ve en idé å sjekke om de kom derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Litt mer fra FS om Samson Jonsen, men dette er lagt inn av en privatperson: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/PRF/individual_record.asp?recid=1170158898&lds=2&region=-1&regionfriendly=&frompage=99>LenkeFinner kun et par som kan passe for Christen Olsen og Sophie Olsdtr og de er fra Förde: LenkeDette paret får en sönn Ole i Förde i 1784 og så ingenting mer der, men ser at Synneve Hellene får en söster Olina i 1794 i Bergen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest per aase andresen

til både Odd og Kjellaug.Takk skal dere ha for god hjelp. her har jeg litt arbeid å går igjennom alle lenkene, men det er jo derfor jeg spør etter hjelp. mvhPer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Litt til:Inger Sorensdtr og Johannes Peersen Korskirken 3/2_ 1793 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=vigd1663_1&gardpostnr=11291&merk=11291#ovre>LenkeFT 1815: Bergen Samson Jonsen m/fam Lenke 1815 Bergen: Arne Magnusen og Marthe Jörgensdtr med Fransiska Arnesdtr:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Aase Andresen

Til Kjellaug Robberstad Petit. Atter en gang skal du en hjertelig takk for arbeidet du har gjort for meg.En god jul til deg.mvhPer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk for det - en god jul til deg og. Bestill fint vær i Bergen, vi ankommer fredag-:)Håper at du finner ut av det jeg har funnet. Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Aase Andresen

Du er velkommen til Bergen og en tilnå grønn, varm og vått jul. Jeg har gått igjennom dine funn og er i ferd med å registrere opplysningene i min slektsbase.mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.