Gå til innhold
Arkivverket

[#44929] Kjenner noen til Stene,


Gjest Roger Loen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roger Loen

Jeg søker etter opplysninger om forfedre til Lauritz Stene f, 1891. far Ole Johannesen Stene f 1841 i Strinden prestegjeld. (Kirkeboken er vrien å tyde) Han var gift 2 ganger. Sist med Nikoline Karlsdatter fra Fagervik f. 1858. Først med Pauline Trapper f. 1841 i Talvik Prestegjeld. All informasjon mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det meste av det som var Strinda prestegjeld, ligger idag i Trondheim by. En kandidat er denne Ole døpt i Lade kirke i Strinda. Denne kirkeboken er vanskelig lese p g a svak skrift, men jeg har prøvd med ikke helt perfekte syn. Lenke til kirkeboka LenkeJeg klarer ikke lese alt. Ole (nr 11) født 5 ? (1841), døpt 13 febr. 1842 (i Bakke). Foreldrene er Grmd (tror det står det, altså gårdmand) Johannes Olsen Stene og Elie Olsd. Av fadderne er hva jeg kan klare å se Anne og Marith Overvig, Anne Stene, Ole Overvig, Sivert Stene.Du eller noen andre får prøve som ser bedre enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har kommet til nesten det samme som Astrid.Ole f. 5/12 1841 dpt. 13/2 1842 Bakke, foreldre gdmd. Johannes Olsen Stene og h. Elie Olsdt.Klarer ikke tittelen, eller hva det er, til alle fadderne: Mdm. Aune, Marith Overvig, Anne Stene, høker Aune, Ole Overvig og Sivert Stene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Anna Nilsen

Om Roger Loen fortsatt følger med på denne tråden og fortsatt mangler opplysninger om disse kan jeg kanskje bidra litt siden jeg har lett etter de samme og funnet endel.Mvh Anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Loen

Jeg sier tusen takk til både Ketil Firing Hansen og Anna Nilsen for all bistand. Ja takk, jeg vil gjerne vita hva Anna har funnet ut.MvhRoger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nilsen

Er ganske fersk på dette med slektsforskning, men begynner å få ganske bra 'styring' på Ole Johannesen Stenes etterkommere.Har også et spor når det gjelder hans opphav + hans koner; Pauline Tapper og Nikoline Karlsdatter.Blir litt langt å ta det her så kanskje kan du kontakte meg på mail og si fra hva du mangler?Min mailadr er: annas-n@online.noHilsen Anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.