Gå til innhold
Arkivverket

[#44937] Hvor og når er dette?


Gjest Heljar Westlie
 Del

Recommended Posts

Gjest Heljar Westlie

Min bestefar, nr. 3 fra venstre, var anleggsarbeider i perioden ca. 1900-30. Mange av bildene etter ham har jeg fått identifisert.Er det noen som vet hvor dette er og fra ca. hvilket år? Håper noen kjenner igjen kirken i bakgrunnen. Bildet er muligens tatt av en 'proff' fotograf. Bak er det skrevet at bildet er bestilt av Alma Hoven. Det gir meg en pekepinn om at det kan være i Trøndelag.

bilete1807.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Melhus er det neppe,legg merke til vinduene på tårnet.I Melhus er der to og på bildet er der et,det er der også i Snåsa. Hilsen Sig--- med aner i Støren og Horg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark
Lenke. Jeg er litt sta og gir meg ikke ;-) Det vi ser på bildet er en korskirke av stein (lite trolig med slike dør/vinder dersom det var trbygg) hvor taket på korsarmene er i samme høyde som taket over langskipet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Snåsa jernbanestasjon ble åpnet i 1926. Kanskje dette bildet er litt bedre av Snåsa kirke selv om man ikke kan se tårnet så veldig tydelig LenkeNår jeg ser på dette bildet kan jeg nok være enig med Sigbjørn om at det er Snåsa kirke det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.