Gå til innhold
Arkivverket

[#44943] Ingebret Arnesen og Boel Maria Ejlertsdatter fra Kongsberg 1750 - 1800


Gjest Bjørn Christensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Christensen

Søker fler opplysninger om foreldre og søsken til Arne Ingebretsen født på Kongsberg i 1794, gift med Ingeborg Katharine Olsdatter Falchenberg, født på Kongsberg i 1797. Foreldrene var iflg. FS Ingebret Arnesen og Boel Maria Ejlertsdatter, men er ikke i stand til å finne noe giftemål mellom disse, eller kanskje de ikke var gift? Er det noem som vet noe om dette eller deres forslekter tar jeg gjerne i mot informasjon-mvh Bjørm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Fant en Boel Eilertsdatter her på Kongsberg i 1801, gift med en annen enn far til Arne. Lenke ( Kan være du har rett i at foreldrene til Arne ikke var gift?) Skal se om jeg finner noen flere opplysninger om disse folkene.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her har du vel Boel Maries ekteskap med Jacob: LenkeI folketellingen 1801 står det at begge er i 1. ekteskap, så om dette er samme dame, så må jo Arne være født utenfor ekteskap. Faren kan muligens være død tidlig. finner han ikke i Kongsbergdistriktet i 1801 i alle fall.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Christensen

Hei Gunn!Takk for tips. Ja, det ser ut til å passe bra alle disse opplysningene. Der kom jeg foreløpig et stykke videre.Det er imidlertid Ingebret Arnesen som skaper mest hodebry. En mulig kandidat er jo Ingebret ARNESEN , døpt 09 NOV 1760 Lohre, Hole, Buskerud, NorwayDersom noen kjenner til Ingebret Arnesen setter jeg stor pris på å få noen tips.mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Den Ingebret Arnesen som døpes 9 nov 1760 gifter seg her : LenkeHans søsken fant jeg : Syver Arnesen dpt 19 aug 1764, Hans Arnesen dpt 11 des 1768, Mari Arnesdatter dpt 5 des 1772,Om dette er noe hjelp? Håper noen kan gjøre oppslag for deg i kirkebøker eller bygdebker, så du kan få bekreftet om dette er den Ingebret Arnesen som fikk en sønn med Boel Marie ?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om du ser på 1801-tellingen for Lore i Hole, finner du en Anne Syvertsdatter som er enke og stemor. Det ser ut til at Ingebret Arnesen er død på dette tidspunkt.Vet ikke om disse opplysningene hjelper deg? Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Beklager det skulle være Arne Olsen som må være død før 1801.( ektemannen til Anne Syvertsdatter) Ingebret Arnesen kan jo godt være flyttet ut til et annet distrikt? Har ikke funnet han i farten. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.