Gå til innhold
Arkivverket

[#44947] Kirkebøker for Domkirken i Trondheim


Gjest Heidi Økern
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Økern

Jeg leter etter et ekteskap inngått ca. 1798-99 antageligvis i Domkirken i Trondheim. For meg ser det ut til at registreringer mangler for perioden 1761-1830. Stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Økern

Jeg har ikke dato, men det gjelder Serine/Sirie Abrahamsdatter født ca 1774 og Sivert Wold f. ca. 1768. Her er de i 1801: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=hentglobal&register=etternavn&pgj=245&teljing=ft1801&filnamn=f11601.wc2&amt=16&funnenr=166>Lenke . De fikk sønnen Jon Andreas i 1799 (derfor gjetter jeg på 1798-99), Morten Henrich i 1801, Bernt Abraham i 1802 og Fredrich Sigismund i 1804. Så antar jeg at Sivert dør en gang mellom 1804 og 1806, for 29. oktober 1806 gifter hun seg med korporal og oboist Jon andersen Barbo. Grunnen til at jeg leter etter ekteskapet med Sivert er at jeg ikke klarer å stadfeste hvor/når Serine er født. Mistenker at hun er fra Røros, men er ikke sikker. En annen ting er at hun har forskjellige navn hele tiden (Serine, Sirie/Siren osv.). Se også på innlegg 40864(håper jeg får til linken):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

De er trolovet 3/7 og gift 16/8-1798. Det er Peder Øyen og H J Steen som caverer begge ganger.Ungkarl Sivert Johnsen Wold og pige Serine Abrahamsdatter.Står ikke hvor de kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Økern

Nei, det har jeg ikke. Finner jeg skiftene noe annet sted enn på arkivene? Er de tilgjengelige på nett noe sted? Som tidligere nevnt, har jeg funnet en SIREN født 7. august 1774 på Røros som er datter av Abraham Abrahamsen og Martha Iversdatter. Senere finner jeg SIRI Abrahamsen konfirmert på Røros i 1789. Du har funnet SERINE som giftet seg i 1789, og SIRIE Abrahamsdatter (gift med Sivert Wold) står i folketellingen 1801 for Trondheim. Når hun gifter seg med Jon i 1806 står hun oppført som SERINA, så det er tydeligvis full navneforvirring om det er samme person.... Jeg mener å huske at jeg fant en bror (Iver) født i 1767 og en søster (Kirsten) født i 1770 til den SIREN som er født i 1774, så foreldrene var nok da gift før 1767.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.