Gå til innhold
Arkivverket

[#44971] Hjelp til å tyde kirkebok: Johan Olsen og Sidsel Christensdatter, Eidsberg


Gjest Marianne Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Johnsen

Hei. Sliter igjen med disse kirkebøkene og håper noen er villig til å hjelpe meg litt. Har funnet ekteskapsinngåelsen til Johan Olsen og Sidsel Christensdatter. I Eidsberg 1849-1856 s. 253 nr. 24. LenkeHvor står det at Johan er født? og bor? Hos Sidesl tror jeg det står noe om Grini og at hun er født på Mellebyplass i Herland.Hva står det om Johans far Ole Pederen?Er det noen som vet mer om foreldrene til dette paret. Tar jeg takknemmelig imot :)Mvh. Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Lenken din virker ikke. Hvis du bruker permanent sidelenke, blir det lettere for de som skal hjelpe deg. LenkeOm føde- og oppholdssted: Han er født paa østre Skaarer Plads men opholder sig paa Svenskerud under nedre Grini. Hun er født paa Mellebye i Herland.Hans far: Føderaadsmand Ole Pedersen Svenskerud.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Else.Lenken din virker ikke - her er den: LenkeNår du får frem siden må du gå til 'Boksen' ovenfor hvor det står Bildeinfo - her velger du ØVERST - da kommer det opp noen valg - kopier den som heter Permanent sidelenke - da fungerer det - da kan de som skal hjelpe fortsatt bla i sidene og evt.sammenligne skrift for å tyde rett.Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Johnsen

Takk for tipset og tydingen :) Har slitt med at kirkeboklinkene blir borte etter en liten stund. Nå håper jeg det vil bedre seg!Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Brudgomen, 'Ungkarl, Selveier' Johan Olsen 'er født paa østre Skaarer Plads, men opholder sig paa Svenskerud under nedre Grini. Hun er født paa Mellebye i Herland'. Johans far er 'Føderaadsmand Ole Pedersen Svenskerud', bruras far er 'Gbr. Christen Steffensen Svennebye'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.