Gå til innhold
Arkivverket

[#44977] Til Arild Kompelien.


Gjest Per Håkon Christiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Håkon Christiansen

I debatt 44175 har jeg sitert seg kraftig, håper det er OK. Det du sier om kilder i Slekt og Data 4/2006 er ganske tankevekkende, og i denne debatten er vi (jeg) oppe i en liknende situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Bare fint å bli sitert, og at andre også ser hvordan vi (ofte?) i virkeligheten befinner oss på usikker is, selv når alt kan virke trygt og sikkert.Skumleste temaet du refererte til. Har ingenting å bidra med der, men stusset noe over at skifter ikke var trukket inn. Kanskje finnes det ikke skifter som kan være til hjelp, men muligheten bør i det minste sjekkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Enig med deg at skifter bør sjekkes, men igjen, her virket alt så riktig, og nå må jeg, ser det ut til, skifte kandidat fordi en annen hevdet at personen var 'hans', - og som det synes nå, med rette. Samme felle som du beskrev så effektivt, men reddet av gongongen. Får meg til å undres hvilke andre feil jeg har gjort, der hvor det også er 'opplagt'. Du er vant til å tenke skifter der hvor vi er langt tilbake i tid og ting ikke er så åpenbare, men ikke for tidsrommet 1800-1830. Får håpe ikke for mye raseres av skifter, der de finnes, men det gjør de ofte ikke i husmannsfamilier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.