Gå til innhold
Arkivverket

[#44979] Johanna Bergithe Nicoline Jacobsdatter f. Brønnøy 1844, hjelp med kirkebok


Gjest Marianne Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Johnsen

Da står jeg fast igjen. Hva står det om foreldrene til Johanna Bergithe Nicoline Jacobsdatter f. 20.4.1844 på Brønnøy?Klarer å lese at faren heter Jacob Pedersen og moren kanskje Christine, men hva mer står det?Og hva står det i feltet til slutt?LenkeEr det noen som kjenner til mer om Johanna og foreldrene, tar jeg takknemmelig imot. Vet at hun senere flytter til Leka og gifter seg der og fikk flere barn.Mvh. Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Benn Johan Rislaa

Mener det står følgende:Ungk Jacob Pedersen Baustad fra Levanger og pige Christiane Jensd Baustad.I siste kolonne; Opgivet af Moderen. hendes 3die LeiermaalHilsenBenn Johan Rislaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Johnsen

Takk for raskt svar!Noen som kjenner til om Baustad er bostedet for foreldrene, eller er det en del av navnet. Står vel at hun er uægte så er vel litt rart om de har samme etternavn... Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

I Somna bygdebok under Skaanvika h/i:2 staar det: barn d. Kristiana Helene f. 1807 Traelnes Bronnoy d. 1862 omkom ved kullsegling, g. 1846 Jakob Pedersen (sonn av ungkar Peder Ottesen og Ingeborg Jakobsdtr. Sende ovre, Verdal, NT). De reiste til Verdal i 1847 og til Leka NT fra Skogn NT ca. 1848. Bosted Nordneset (Kilsneset), Kil Leka. Hsm.folk. Kristiana og Jakob hadde ei dtr.: 1. Johanne Bergitte Nikoline Jakobsdtr. f. 1844 Baustad (Somna) d. 1921 Bronnoysund Bronnoy, g. 1864 Olaus Hagerup Hansen. Bosted Hortavaer Leka. Hsmfolk. Jeg skrevet slektshistoria for Somna og naa arbeider jeg for Bronnoy. Kan du si meg hvorfor du spor om henne? Hvis du vil skrive til meg, adressen er margaretmiller4@charter.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.